Jump to content

Om vatten som kommer in via sido luftintag på -67:a


Mr. Bullitt

Recommended Posts

jag undrar om någon kan förklara/berätta varför det kommer in vatten via fastbacks -67:ors sido bventilatins gälarna och som sen rinner ner efter bagaget uppe på hjulhuset och ner i hål rummet på sidan i bagaget?

Detta kan hända när jag tvättar bilen eller om det regnar kraftigt.

är detta nått Mustangs generalfel av glest någonstans eller endast på minbil? Nått bra tipps på åtgärd?

Sen en annan fråga är dessa luftintags innsida.. där gallren har fått en svart ergning/oxidering som är svår att få bort.. Nått förslag på att få dessa renoverade o blanka igen? De går ju inte att skruva lös av vad jag kunnat se... mer än om man tar lös hela "glasfiber" sidan den sitter i...

nån som vet?

Link to comment
Share on other sites

För att svara på det första så är just luftintagen en öppning för att ge friskluft till kupen, ett öppet hål in till kupen. Om du spolar vatten mot intagen så ska en dränerings-slang i botten på glasfiberdelen inuti leda vattnet vidare ner till ett utsläpp i bakkant på tröskellådan. Kan vara så att du har stopp i slangen, eller att det är mer hål i bottendelen än det ska vara. Kan också vara så att det är rosthål i nederkanten på insidan av gälarna i plåten. "Inte helt ovanligt på en fastback"

Skruva av sidostycket och ta bort hela ventilationsdelen så ser du säkert anledningen.

Materialet som du nämner är oxiderat är svårbearbetat, men tar man isär är det alltid lättare att åtgärda. Om du inte är alldeles otroligt rädd om prylarna så kan vanligt tvållösningsbaserat Svinto förbättra. Problemet är att det består av ett zinkblandat gjutgodsmaterial som korroderar med tiden. Vanligt material i flera delar på amerikanska bilar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...