Jump to content

Dräneringshål från sidoventilationen på en fastback -66


Recommended Posts

Hej,

rev ner sidopanelerna vid baksätet på min fastback -66 och såg att i botten på ventilations"burkarna" fanns ett hål med en fläns på, dock inte ett spår efter ngn slang eller liknande. Botten på ventilations"burken" lutar ner mot hålet och logiskt borde det vara ett dräneringshål....men var är dräneringsslangen och vart ska den i så fall dras?

Link to comment
Share on other sites

Vet ej om det är samma lösning på -66 som -67.

På -67 går en slang från hålet ner till bakkant på tröskeln invändigt (som har hål) för att sen mynna ut till friheten. Princip som en stupränna på ett hus.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hans-Åke,

på 65:orna var det en slang som gick ner in dräneringshålet i tröskeln. På 66:orna ingen slang, det satt bara ett sjok tunn plast över hela utrymmet bakom glasfiberpanelen för att hålla vattnet på rätt kurs.

Många har säkert satt dit en slang på sina 66:or. Det gjorde dock inte jag då jag inte tror att det kommer in några stora mängder vatten den vägen. Man kan ju unvika att rikta en stråle rätt in när man tvättar i alla fall.

mvh

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Det är att rekommendera att ha denna slang monterad. En modfikation som jag hade på min förra fastback var att slangen var dragen till en skriovgenomföring i mässing som mynnade ut i hjulhusets framkant istället för i tröskellådan. Vid en normaltvätt sprutade vattnet ur denna genomföring, så om slangen inte funnits alls...

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...