Jump to content

Insprut på en gammal motor...?


Janebrink

Recommended Posts

Tja!

Har funderingar på att stoppa insprut på min 460 spis. Är det nån som vet hur detta funkar? Är det värt pengarna? >Vad kostar det?

Har även NOZ installerat, så en till frågar är ju då om det funkar ihop?

//A.

Link to comment
Share on other sites

Kolla in megasquirt.. har en kompis som kör med det på en bmw 6:a med dubbla turbo, en garagekompis har ett likadant på sin 350 v8 med dubbla turbo... funkar bra.. kostar ca 2500:-, säljs som byggsat komplett utan givare och spridare.. funkar ihop med fördelare.. typ msd eler vad de heter

Link to comment
Share on other sites

Hmm, en fundering....

Många racebilar med brutal effekt har ju förgasare. Eftersom Du har NOZ så vill du väl också få ut så mycket kusar det bara går? Jag vet inte, men om insprut nu skulle ge så mycket mer effekt på våra äldre spisar som inte har turbo mm. så borde väl fler har konverterat? :roll:

Link to comment
Share on other sites

hmm... Värt att tänkas på...

Tänkte bara att ett insprut är ju mer exakt än en förgasare, så bränsleförbrukningen måste väl bli bättre? Klart att jag vill att den ska gå som ett skott, men inget överdrivet. Den är mest tänkt som en sommarbil, som skall kunna dra en och annan i stoppljuskorsning....

Fler som har åsikter/erfarenheter?

//A.

Link to comment
Share on other sites

En Mustang -69 med insprutning ? :?

Nej det skall väl vara förgasare i alla fall ? Brutalt och "all natural" 8) Du spöar ändå skiten av det mesta vid vilket rödljus som helst om du får rätt trim på grejorna.

Insprutning på en sådan bil är enligt min mening lika dötrist som en skönhetsopererad tjej. Usch och fy. Custombyggena måste väl ändå ha någon gräns :D

Link to comment
Share on other sites

Tja!

E nog bara fantasier med insprut.... Ska se om jag kan hyra Racings tjänster en eftermiddag för lite finjusteringar av min förknasare nästa år... Min kommer inte ut i sommar nämligen... Lägger seriöst jobb på lacken istället.....

Ha de!

*//A.

Link to comment
Share on other sites

Jag vill bara hålla med om att insprutning inte är något för oss som använder bilen mer eller mindre som en leksak.

Insprutning är bättre på alla punkter men det är ingen direkt glädje av att få en bil som drar lite mindre soppa och ett fåtal extra hästar.

Lägg pengar på annan hårdvara i din 460 istället så får du mer "bang for the buck"

Om du inte redan gjort det?

Truckmotorer kan väckas till liv med lite massage! ;)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...