Almqvist Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Min axel har fått en pöl under sig när den stått i garaget, förmodar att det är nån form av uttorkning.Pölen är precis under bakre knutkorset.Vem fixar detta, i småland helst då.Tacksam för svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1096 Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Byt packboxen... Visst, lite jobb och kan gå åt det låånga dragskaftet om det aldrig vart isär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Almqvist Posted October 19, 2010 Author Report Share Posted October 19, 2010 Byt packboxen... Visst, lite jobb och kan gå åt det låånga dragskaftet om det aldrig vart isär.Ok, kanske är värt att pröva själv.Är det värt jobbet att plocka bort axeln, eller gör man det på plats?MVH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted October 23, 2010 Report Share Posted October 23, 2010 Jag skulle ta ur enbart klumpen för att sedan enklare byta packbox.Samtidigt kan man passa på få en översyn av spelet i kuggarna.Har du spärrdiff så kan det ju även vara dags att byta lamellerMen det är jag det!! Annars som "1096" säger så kan muttern till pinjongen sitta grymt hårt!! Storleken på den muttern är nått på minst 30mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Almqvist Posted October 25, 2010 Author Report Share Posted October 25, 2010 Bytte den på plats, gick ganska smidigt, återstår att se om det är tätt, har inte fyllt på olja än, men den gamla oljan var just gammal iaf, den rann ner i en hög som sedan flöt ut sakta sakta i kärlet Har ingen lamelldiff tyvärr.Tack ska ni ha! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts