Jump to content

Fälg Förslag?


Lefay

Recommended Posts

Här kommer ett förslag som jag personligen tycker är snyggt på en 65:a.

Styled Steel wheels med däck som har vit rand. Kostar inte mera än några andra fälgar med däck. Det är också väldigt snyggt med originalfälgar och kapslar med spinner på eller ekerkapslarna på.

Detta är mitt förslag.

Link to comment
Share on other sites

ekerkapslar får en mustang att se ut som en minicadilac, släng på ett par snygga cragar ss istället.eller american racing, tom ett par gammla slotmags är snyggare än eker och original.

*nu kommer jag bli hårt ansatt* ;)

Link to comment
Share on other sites

ekerkapslar får en mustang att se ut som en minicadilac, släng på ett par snygga cragar ss istället.eller american racing, tom ett par gammla slotmags är snyggare än eker och original.

*nu kommer jag bli hårt ansatt* ;)

Du anar inte.... :D

Jag röstar på AmericanRacing eller StyledSteel Wheels....De som sitter på Eleonore2 GT500E är ju annars både fina å dyra....

Link to comment
Share on other sites

Hej.

En klassiker i original skick eller original utseende

65-68 skall ha ekerkappslar med spinner 65-66 och

utan spinner 67-68. 8)

Jag tycker Ekerkappslar är mycket snyggare,

Styled fälgar är snart vanligare änn kappslar

med option monterat typ spinner. :wink:

O.B.S detta är vad jag tycker och hoppas att ni

som har Styled fälgar inte hänger mig. :cry:

Är det däremot en Musse med attityd och lite

custom så skall det vara fälgar som passar till

utseendet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Stämmer det att mustang från 66 har samma bultcirkel som volvo? och i så fall gäller det alla årsmodeller av volvo?

Om jag inte minns fel har väl volvo 5*114,3?

Har man då som jag trumbromsar, hur stora resp hur breda fälgar o däck kan man gå på?

Det vore snyggt med 17" med 235/45 eller liknande fram o bak...

Link to comment
Share on other sites

8)

Här finns fälgar med rätt bultmönster o dim 14-17

forden har 5\4.5

de andra passar ej exakt men det går, risk för obalans :!:

:idea:http://www.svenskafalg.se

:idea:http://www.specialfalgar.se

:idea:http://www.customwheelsdirect.com

Stämmer det att mustang från 66 har

samma bultcirkel som volvo? och i så fall gäller det alla årsmodeller av volvo?

Om jag inte minns fel har väl volvo 5*114,3?

Har man då som jag trumbromsar, hur stora resp hur breda fälgar o däck kan man gå på?

Det vore snyggt med 17" med 235/45 eller liknande fram o bak...

Link to comment
Share on other sites

De mesta passar med lite modifikationer...

http://medlem.spray.se/lofagt/mustang/spacer_2.jpg

http://medlem.spray.se/lofagt/mustang/spacerfram.jpg

http://medlem.spray.se/lofagt/mustang/sneframmusse.jpg

Det är de som är så bra med bilar med lågt Et.. nästan alla fälgar som tillverkas idag har Et 35-45 vilket innebär att det går att göra spacers till nästan vilket bultmönster som helst och ändå ha plats med fälgen innanför skärmkanten! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet vart man kan få tag på spacerplattor nu för tiden. :?:

Dom som jag har ringt har slutat p.g.a dålig kvalitet.

Kanske någon som har ligger hemma i garaget?

Jag har ett par 18 tummare jag skulle vilja montera. 8)

Behöver 1-1,5tum tjocka.

Link to comment
Share on other sites

som sagt: musse lågt Et

moderna bilar: högt Et denna faktor gör att du måste ha en spacer som fyller ut annars hamnar fälgen långt inne i innerskärmen!

Detta gör det hur enkelt som helst att svarva antingen spacers med samma bultdelning som original med svarvad styrning för den nya fälgen.. eller spacers med dubbla bultmönster, då bultar man dit spacern istället för fälgen och så väljer man om man är smart tex BMW:s bultdelning 5x120 iom att det finns mängder med feta fälgar till dem både nya och begagnade...

Hade det vart tvärt om gällande Et så hade det blivit svårare..

Ett annat exempel på bilar med samma bultdelning är Nissan 300

mvh lofa

Link to comment
Share on other sites

Det finns specialmuttrar som är väldigt smidiga.. på min corvette jag hade så var spacern 20mm och ändå stack muttrarna inte utanför spacern så det går.. på min bild så är det bara provmonterat.. jag försänkte muttern mera i spacern och kapade av dem.. muttrarna var väldigt långa.. sedan gick det fritt utan problem

mvh lofa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...