Macke29 Posted November 9, 2010 Report Share Posted November 9, 2010 har ett problem med rutan den lyfter för högt bak har smörjt alla delar och ändrat justeringen bak i dörren men inget verkar funka.någon som har något förslag. Mvh Macke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted November 10, 2010 Report Share Posted November 10, 2010 Har du kollat plastrullarna i skenan för vevmekanismen? De brukar gå sönder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macke29 Posted November 10, 2010 Author Report Share Posted November 10, 2010 har kollat dom med hittade en som där var lite mer glapp i men annars verkar dom ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted November 11, 2010 Report Share Posted November 11, 2010 Du måste ta bort dörrsidan samt lossa på skenan för rutan. Tar lite tid och tålamod. Jag brukar justera mot främre listen och skenan med att lägga en dollarsedel emellan när man stanger dörren och den skall vara lite trög att dra ut med stängd dörr.Lite svårt att förklara men sedan sätter jag dollarsedeln mitt på och i bakkant mellan listen och rutan och kollar att det blir lite trögt att dra ut med sidorutan fullt uppvevad. Lycka till,Mvh Bosse CMC342 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts