Peter Lindholm Posted November 13, 2010 Report Share Posted November 13, 2010 Tänkte slipa ner bilen plåtren. Några bra tips på slipmetoder?Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted November 13, 2010 Report Share Posted November 13, 2010 Är det tjockt med gammal färg och spackel är den här perfekt, obs, det ska vara varianten för vinkelslip, borrmaskin är för trött för att ge någon bra avverkning.roterande stålborste.jpg[/attachment:9oykhsrj] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson Posted November 13, 2010 Report Share Posted November 13, 2010 Hej,är det bara färg som skall bort så funkar så kallade grovrengörare bra (porösa skivor med slipmedel). De funkar bäst på en rejäl borrmaskin för livslängdens skull. Är det spackel o annan skit som skall bort så är stålborste på vinkelslipen rätt medicin (enligt föregående talare).//Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Lindholm Posted November 15, 2010 Author Report Share Posted November 15, 2010 Tack för svaren,Låter som tuffa tag. Jag hade tänkt mig oscilerande trycklufteller de där nya skivorna som ser ut som sandpapper omlott.Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted November 15, 2010 Report Share Posted November 15, 2010 Tack för svaren,Låter som tuffa tag. Jag hade tänkt mig oscilerande trycklufteller de där nya skivorna som ser ut som sandpapper omlott.PeterLite varning för de där skivorna Avverkningen är nästan för bra, du riskerar att slipa bort för mycket plåt.Hälsningar från en som har gjort skitgörat flera gånger... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted November 15, 2010 Report Share Posted November 15, 2010 Eller så lutar du av den....om inte det har blivit förbjudet också.Sen bara köra av resterna med en fiberrondell.var ett tag sen jag höll på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts