Jump to content

EU- godkända baklyktor till 98??


akheron

Recommended Posts

Tja!!

Jag undrar om någon vet var man kan köpa Eu- godkända baklyktor till en 98 v6? Har precis importerat en från Usa men dess baklyktor är ju ej godkända!

Tacksam för svar!!

Mvh Tommy

Link to comment
Share on other sites

Hej

Enligt besiktningsmannen på våran station så baklysena ”godkända” när man har tagit bort blinkfunktionen.

Sen måste man komplettera med separata E-godkänd blinkers tex på kofångaren. :evil:

Har du varit på bullerprov ännu?

Med vänlig hälsning

My

Link to comment
Share on other sites

Hej ...

Jeg har samme problem, men jeg har pratat med Tony från "Tonys Autoparts" ..... Han har registreringsbesiktigat en mustang 95 .... tror jeg ... ved at udskifte baklyset med orange blinklys ...

Han havde meget enkelt taget den ene fatning fra blinklyset - udskiftet glødelampen med en orange- og isat denne i baklyset .... der er to lamper der blinker i hver side, og den anden glødelampe ..altså i samme side - skal man så lægge f.eks ned under måtterne, for den skal også blinke af hensyn til modstanden så den ikke blinker for snabt ...

Jeg har tænkt mig at køre til besiktning med denne løsning ....

Jeg har dog fået en e-mail adresse hvor man muligvis kan købe lygter med orange glas, men er ved at undersøge dette ...

MVH Jan

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Enligt besiktningsmannen som vi har pratat med

så är det inte samma regler för -95 och -98.

Han hänvisade till ett EG-direktiv

som säger att blinkersena måste vara E-märkta

(stort E i en cirkel eller litet e i en fyrkant).

Med vänlig hälsning

My

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag hittade en firma i USA som säljer kompletta ombyggnadskit för gula blinkers bak. Kittet inkluderar alla delar, kabelstammar och instruktioner.

Här är deras svar jag fick:

we do indeed ship to Sweden. We have 1999-2004 Mustang to Cobra taillight conversion kits available. These include the Cobra taillight lenses with the amber turn signal lenses and the wiring harness, flasher and instructions. These are brand new components. The price is $299.99 for the conversion kit.

Deras hemsida är: http://www.mustangparts.com

Dom kan kontaktas på följande: info@mustangpart.com

Performance Parts, Inc.

13120 Lazy Glen Court

Oak Hill, VA 20171-2326

(703) 742-6207

Link to comment
Share on other sites

Besiktigade min -96 för första gången i sommras,hade kopplat blinkersen

till backljusarmaturen samt orange lampa.Fick till svar att det står i registreringshandlingen(som tillägg)att det sitter blinkers av provisorisk

montering (utanpåliggande) på bilen så att då skall det vara så även vid efterföljande besiktningar.Handlade inte om E-märkning enl. besiktningsmannen.Den kvinnliga besiktningsmannen fattade ingenting

av det som stod på protokollet när jag kom in för ombesiktning och inte jag heller för den delen.

Link to comment
Share on other sites

tydligen ser vissa besiktningsmän mellan fingrarna, träffade en kille som undrade hur jag gjorde med min milesmätare när jag besiktigade bilen.

Han hade fått anmärkning på detta... Dom har inte ens påpekat detta till mig genom åren..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...