junkyard_dog January 30, 2011 Report January 30, 2011 hej är en kille på 26 som har några fråger om en bil som mustangen bygger på i grunden. det är angående ford falcon 1968. jag vett att det i grunden är samma botten del som mustangen fram till 1966 men sedan då. går det att fortfarande använda sig av mycket delar från mustangen eller hur stå det till sedan. tack för alla svar å hjälp jag kan få Citera
pools January 30, 2011 Report January 30, 2011 Hej!Shopmanualen är för Cougar, Fairlane, FALCON, Montego och Mustang. Hur mycket delarsom passar mellan Falcon och Mustang vet jag inte, men chassit är detsamma.Mvh.pools Citera
Per Berglund January 31, 2011 Report January 31, 2011 Inte mycket annat än mekaniska komponenter och enstaka chassi delar.Finns ingen anledning köpa delar från en Mustang....Köp rätt del för din bil istället så slipper du bekymmer.Det är tillräckligt svårt på Mustanger då Ford inte var speciellt konsekvent.Falcon är nästintill lika lätt köpa delar som Mustang...Finns mycket på nätetTex http://www.dearbornclassics.com/Och med tanke på ditt nickname (Yunkyard_dog) så kanske du tänkt leta skrotdelar?Tänk på att det knappt är lönt att ens leta efter skrot för många delar. Nytt är så billigt i väldigt många fall så det är i min mening "waste of time" hålla på med skrot om det inte är svårfunna delar. Citera
Recommended Posts