Jump to content

HJÄLP! Behöver någon som kan logga in i styrboxen och ge den lite hjälp på traven...

Recommended Posts

Hej!

Har precis köpt en kompressor, inte en sån som blåser luft i ett munstycke utan en riktig Eaton M112.

Tanken är att den ska ner under huven på min 5.0 -95a. Men då behöver jag lite hjälp.... Finns det någon här som kan vara behjälplig i att modifiera innehållet i styrboxen så att den stackars motorn får tillräckligt med soppa?

Hör av er med PM och gärna ett telefon nummer så man kan ring upp!

Tack på förhand!

Som FastNinja säger så kommer du nog behöva lite mer moddar...

Men för att uppgradera styrboxen (ECUn antar jag att du menar) så skulle jag vända mig till någon av de större tunerföretagen i USA för att få hjälp.

Jag är fullt medveten om att jag behöver göra mer än att bara slänga på kompressorn..... Ska dit med större spridare, intercooler, byta katalysatorer, större bränslepump... Men behöver ju fortfarande hjälp med att modda boxen så att den "vet" om att det sitter andra grejor där.

Tack för tipsen än så länge, ska slå dem en signal på måndag för att se om de kan hjälpa till på något sätt!

Men fler tips mottages tacksamt...

mvh Andreas

FMU och en Boostretard? Finns ju ett flertal program med grunkor att plugga in i boxen osv... Har inte pluggat in mig på 94-95 datorer, bara de äldre 89-93orna. Men finns hur mycket att läsa som helst om hur göra och allt... om man vill lära sig själv.

Mvh,

Det är ju dig jag letat efter...

Det är väl inte så stor skillnad mellan en -93 och en -95 när det gäller motorstyrningen eller?

Tror du det räcker med en boostretard och en FMU? Vore ju hur skönt som helst...

mvh

Jag tror det räcker med en FMU och en boostretard... Detta är saker som följer med vid köp av t.ex. Vortec kompressorkit.

Deras manual finns att ladda hem från deras hemsida, där står det hur man kopplar in sakerna.

Ska du ge dig på sprutet i sig så skulle jag antingen skaffat mig Quarterhorse från www.moates.net eller som jag gjorde ett Plug and Play Megasquirt2 från www.diyautotune.com