robert@karlepalm.se February 7, 2011 Report February 7, 2011 Hej!Jag har min Mustang ståendes på pallbockar i ett varmgarage och är i behov utav att montera ner växellådan. Är det någon som vet hur mycket utrymme man behöver från underred till marken för att kunna ta ut lådan? Vill inte montera loss den och sen upptäcka att bilen står för lågt på pallbockarna. Har någon något om hur man bäst monterar ner en C6 låda? Citera
pools February 7, 2011 Report February 7, 2011 När jag plockade ur lådan förra vintern hade jag smörjgrop ochväxellådsdomkraft. Men det borde gå utan grop också. Du börha nån sorts vagn, eller montörsvagn, (gargehora) så du kanrulla ut den. Men då räcker inte pallbockar. Du måste upp högreän så. Jag vet inte hur högt, men mäta diametern på kåpan överkonvertern, och lägg till höjden på vagnen. Plus lite till för att vasäker. Pallbockarna borde kunna stå på ett par lastpallar.Lycka till, och håll oss underrättade om hur det går.Mvh.pools Citera
Recommended Posts