Jump to content

Tolka bakaxel tag


Recommended Posts

Hej på er !

Har försökt hitta info om min bakaxel men inte lyckats . Så nu tänkte jag prova här för här vet jag att de finns kunskap om allt som rör våra ögonstenar.

På bakaxel tagen står följande.

WDW-U_2AC

3,00 8 521B

Mvh Kent

Link to comment
Share on other sites

Den borde vara odiffad men jag har inte fårr det bekräftat på nätet tyvärr. Om du hissar upp bilen bak och snurrar på ena bakhjulet och det andra snurrar motsatt väg är den odiffad. Snurrar den samma väg är den diffad.

Utväxlingen kan du kolla genom att snurra kardanaxeln 3 varv och om hjulet då snurrat ett varv har du 3.00

mvh. Mats

CMC 2089

Link to comment
Share on other sites

tack för svaren Mats de har varit till stor hjälp! Bara en fundering kvar om jag måste byta något i axeln tex byta klumpen passar alla ford 8" klumpar och 28 splines axlar om längden är rätt på axlarna

mvh kent

Link to comment
Share on other sites

De flesta borde passa men jag är inte så påläst på 8 tummaren. Vissa bakaxelklumpar har olika storlek på Pinion lager och vissa klumpar har olika Pinion Yoke så att du ev. måste byta det bakre knutkorset. Sedan har vissa bakaxlar olika lagerstorlekar till axeln ute vid hjulet men om det gäller även 8 tummaren får nog någon annan svara på. Jag tror du har Fords "lilla" axellager, samma som jag har på min 9 tummare. Har måtten 1.378 x 2.834 och har numret RW-207CCRA.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...