Jump to content

Snart vår, ställa på bilen


macattac

Recommended Posts

I vissa delar av vårt avlånga land är det ju vår och i andra inte. Har någon redan tagit fram sin pony eller när planerar ni att göra det?

Jag går och tittar lustande på vägarna varje dag...men vågar inte än.

Link to comment
Share on other sites

Känner det samma. Men bestämde mig när jag köpte pärlan att inte plocka ut den förrän vägarna är sopade. Fast idag med strålande solsken, fåglarna som kvittrar hejvilt och en bra bit över nollan känns det tungt.

Var nere i Kristianstad i lördags och köpte meckaröverdrag, fick reda på av fru och son när jag kom ut på parkeringen att jag precis missat en Stang som ägaren hade grejat med sin antenn, (trodde dom).

Vem det än var, synd jag inte hann hälsa, (dottern ville tvunget att vi köpte korv eller glass först).

Link to comment
Share on other sites

jag har varit ute o raggat i en vecka ca..

underbart att äntligen få skrämma livet ur dagdrivarna på trottoarerna he he...

så sent som igår var jag o tvättade hästen för första gången i år och det är typ mitt tecken på att säsongen börjar :)

Link to comment
Share on other sites

Vissa har det bra! :D

Här uppe i gällivare är det 80cm snö och inte alls mustangvänligt underlag!

Men det har inte hindrat mig för att besikta och göra bilen klar inför sommaren, nu är det bara att vänta. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja nu står hingsten och sparkar bakut i laddörrarna och vill bara ut. Även här på Gotland har vi haft en jävulens vinter.1 April ställer jag på den. Besiktning klarar man ju naturligtvis av på hösten innan avställning. Dock skall ny Lorenzofälgarna på först, ligger i container på Atlanten just nu.

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej alla CMC:are.....kan bara säga att den första mustangen på CMC träffplatsen norr Stockholm iår var Tommy Edås förra tisdagen 2011-03-01 med sin röda -08 cab......han var även först förra året men då hade han sin gammelmustang cab... Vem slår det??

Själv riktar jag in att bilen ska vara klar till 1 april....men hur mycket åka det blir får vägar o väder bestämma....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

JIPPI!

Läste på kommunens hemsida idag och dom planerar in gatusopning denna veckan!

:( :( fick reda på att dom tänker vänta lite till. Varför? Jo nu snöar det tamef-n här igen!

Kan väl anta att det klassas som I-lands problem... Särskilt med tanke på eländet i andra länder. Men det spelar ingen roll för jag vill ut och köra...... :(

Link to comment
Share on other sites

Om prognosen ligger kvar, vädret alltså, så ställs den på till nästa helg...då ska däcket ryka så att jag måste köpa nya däck...och då måste man ju även ha nya fälgar eller hur? =)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...