Jump to content

De bakre upphängningarna av bladfjädern


Recommended Posts

Vad är de för storlek och längd på skruvarna i hänkorna original ? Ja ska gjöra nya hänkor själv i grövre material 8).

Sen är de bra eller dåligt, att byta till polyuretan i dom främre fästerna på bladfjädrarna och köra med gummi i dom bakre ? eller gummi runt om ? Vill bara ha en åkbil.

Kröp runt Mussen i helgen och såg att hänkerna var dålig :(

Link to comment
Share on other sites

Jonas, kolla in hemsidan hos SET-engineering. Tror det finns info ang. hänken under "projekt" och "bygga väghållning".

Poly är inte att föredra i de främre fästena. Vägljudet går rätt upp i kupén.

Björn

Link to comment
Share on other sites

Jonas, kolla in hemsidan hos SET-engineering. Tror det finns info ang. hänken under "projekt" och "bygga väghållning".

Poly är inte att föredra i de främre fästena. Vägljudet går rätt upp i kupén.

Björn

Jo ja ska bygga steg 1 därifrån. Och dom har inga mått. Fast de blir i rostfritt.

Fler som har åsikter ang poly i dom färmre fästerna ? Är lite av samma åsikt som Björn ang poly

Link to comment
Share on other sites

Jag har haft bägge delarna. Först gummi sedan poly och nu gummi igen.

Ska jag vara riktigt ärlig så märkte jag ingen skillnad på poly och friska gummibussningar i det främre fästet trots " frisk" körning stundtals.

Slutsats: välj gummi.

I de bakre hänkena är det poly som gäller till 100%.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu vet jag längden. Totlängd 119 mm, diam 12,7 mm . Ytan som gummit/poly ligger på längd 83 mm + platsen för hänkerna. Mutter nån form av fingänga 9,4 mm.

Så de blir att köpa nya skruvar och svarva lite. För mina skruvar måste vara 12mm längre.

Forts på hur de passar och funkar kommer ni hitta under http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/7872-Mustang-HT-69-Jonasm-cmc-1015

Link to comment
Share on other sites

Och när blir det då? Vi ser fram emot att höra dina åsikter. Är E12:an bar än, så du testa?

Och har du fått bort snön framför portarna?

P-O

Jajamen skall lämna rapport på de 8). Och vad E12an beträffar, så VAR den fri från snö tills imorse...

Snön ligger tätt framför portarna ennu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...