Jump to content

Recommended Posts

Tack för svaren Lasse men dom sidorna har jag varit inne på.

Det måste ju vara någon annan än jag som har eftermonterat ett par fog lights.

Ska man koppla dom så att dom går på positions ljusen eller ska dom kopplas så att det bara går vi brytaren?

Mvh Christer

Jaha ja,

Jo då jag läser om foglights.

Det finns ett antal varianter på hur man kan koppla in dessa extra lampor (dimljus), jag har vid något tillfälle

kopplat dessa så att dom tänds när p-ljus dras ut på ljusdragbrytaren, när man koppla så lyser foglights hela

tiden och därför bör en vanlig enkelbrytare monteras så att det går att bryta strömen.

Om man kopplar som jag skrivit så lyser dimljusen hela tiden ovasett hel-halvljus och därför är det nödvändigt

med brytare, detta är också det lättaste sättet att koppla, men inte lagligt.

Ett annan variant är att koppla med relä via halvljus på fortomkopplare (halvljus), även här bör man ha brytare

på kabeln som hämtar ström till dimljus via halvljus så att det går att stänga av.

När man kopplar extraljus bör man ha relä typ enkelt slutande, du kan använda samma typ av installation som

du har när du monterar extraljus, ersätt extraljusen med foglights.

Sådana elscheman finns att få tag på, obs minna varianter är inte original för Mustang, dessa är varianter

är ersättningar och fungerar lika bra, dom är enklare än original.

Tack Lars.

Har listat ut att det är en 10amp säkring som följde med den kabel satsen.

Jag tror att jag kopplar dimmljusen separat/alltså helt oberoende av dom andra ljusen.

Min fråga är....tror du jag måste ha ett (modern relä)eller tror du att brytaren klarar det.

Har prov kört allt med 2 lampor ett tag.Brytaren verkar fixa det.Vad tror du?

Mvh Christer

Tackar Lars.

Jag är lite kluven ang att borra ett hål i intrumentbrädan.

Eftersom detta är ett eftermontage så undrar jag om man (förstör)om

man borrar dit en fog brytare i panelen?

Vet ej om detta var option 66 på dom vanliga mustangerna.

Jag vet att det satt på gt men hur var det på dom andra.

Vad tycker du?Bilen är orörd inne så jag är som sagt lite hm kluven!

Mvh Christer Johansson

Hej.

Jag tycker inte det har någon större betydelse hur man gör, vitsen är att man gör

som det en gång gjordes, om det är originalet man vill efterlikna.

Annars så kan man göra en egen liten konsoll (plåtbit) att fästa brytare i, plåtbiten

kan man göra så att den går att fästa i någon skruv som redan kanske finns.

Om man tänker efter så finns det massor av original Mustanger av olika årsmodeller,

tyvärr är det bara ett fåtal av dessa som är riktiga original d.v.s. orörd från tiden då

bilen tillverkades.

Jag tycker du skall göra som du känner för att göra, viktigast är att du trivs med

din Mustang, det är ju i första hand, du som skall njuta.

Min fråga är....tror du jag måste ha ett (modern relä)eller tror du att brytaren klarar det.

Har prov kört allt med 2 lampor ett tag.Brytaren verkar fixa det.Vad tror du?

Mvh Christer

Man ska ALLTID ha ett relä för vilka extraljus det än är.

Mvh.

P-O

När jag monterade kontakten så fanns det redan ett hål längst till vänster rakt nedåt på instument brädan, såg bild på den i instruktionsboken

MVh

Kent

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...