macattac Posted April 14, 2011 Report Share Posted April 14, 2011 Ska till och installera UD pulleys...borde bli pullies tycker jag men men...Läser att man behöver en "breaker bar"....Är det spärrskaft eller något helt annat?Samt hur svårt är det att byta remhjulet på generatorn?/Marcus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fastninja Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Hoppas detta hjälper.http://www.americanmuscle.com/bbk-underdrive-pulleys-install.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrv8 Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Behöver du byta generator hjulet?Man vill ju ha ner farten på allt utom vattenpumpen.På min har jag UP men där är bara vattenpumpshjulet bytt till ett större och sen ett mindre hjul som svänghjul längst ner på motorn.Hur mycket man vinner på det vet jag inte men går varvet ner under tomgång så läger i stort sett servot av så nog går det saktare och sparar troligen energi. Inga problem med ladningen heller, ser ut på mättaren som den laddar tillräkligt även på tomgång.Mycket enkelt att byta dom 2 st mitt UP hjul längst ner kan jag lyfta av med händerna bara jag lossar bulten i mitten. Troligne sitter orginalet hårdare och måste dras av skulle i alla fall inte förvåna mig om det är så.Lycka till med monteringenMvhMrV8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmc1125 Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Ursäkta en dum fråga..varför byter man nedre och inte övre..borde de inte vara enklare?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrv8 Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Man vill ha ner farten på servot, generatorn samt AC kompressorn.UD Pullysin nertil är typ hälften så stor som orginalet så ska reducera alla andra kraftkällor med ca 50% enligt reklamen.Däremot vill man behålla vattenpumpens fart så den får ett större hjul. Mina är eloxerade i lila aluminium och det är ju snyggare än orginalet också.Men visst går nog att montera mindre hjul på alla andra saker men jag tor inte det blir enklare speciellt inte AC kompressorn med sin inbygda elkopling och sevot brukar vara ett mörker att byta remhjul på det gör jag inte fler gånger. Sisst misslyckades till och med han som skule göra det till mig med det servot och vi fick sätta dit ett helt nytt.MvhMrV8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macattac Posted April 19, 2011 Author Report Share Posted April 19, 2011 Det är ju en water pulley, crank pulley och alternator (generator??) pulley med från steeda. Var fan köper man en sån där grip/claw greppare som i instruktionen.Och så hittar jag inte inspection luckan på automatlådan. Måste ju tydligen.hålla fast convertern där i Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.