Bengan J Posted April 16, 2011 Report Share Posted April 16, 2011 Nu ger jag snart upp. Har bytt från en till två krets enligt Oskarssons recept + bromsok, bromsrör, slangar och luftat, provkört det funkade.I dag kopplade jag in en ventil för att begränsa bromskraften på bakhjulen, de låste sig lite väl mycket och passade samtidigt på att byta bakre bromsslangen men nu går det inte att lufta den bakre kretsen.Huvudcylindern ger ingen olja ur den främre anslutningen som är kopplad till bakhjulen. Har även provat att lufta vid h-cylindern, lossar rörnippeln trampar ned det kommer olja + luft stänger släpper upp pedalen gör om proceduren det kommer ingenting.Och om man lossar nippeln efter att pedalen är uppe så drar den in luft igen.Oljan i behållaren verkar inte att passera förbi främre tätningen?Vad att göra ?Mvh. Bengan CMC 47 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted April 16, 2011 Report Share Posted April 16, 2011 Hej.Det går inte att reducera kraften till bakbromsar när tvåkrettypen 67-73huvudbromscylinder är monterad, denna typ har redan en inbyggd reducering.Det blir också en felbalans i systemet så att säkerhetsventilen utlöser ochstänger en krets , det blir alltså en påverkan på det inbyggda ballans systemetför bromsar, det är därför du inte får någon bromsvättska ur bakre krets. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengan J Posted April 16, 2011 Author Report Share Posted April 16, 2011 Förstår vi varandra rätt nu ?Jag har som sagt Biltemas bromscylinder för volvo 240 på en 65:a utan säkerhetsventil bara fördelningsblock till framhjulen och en ställbar bromsvåg till bakre kretsen.Sitter det något i bromscylindern som stänger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted April 16, 2011 Report Share Posted April 16, 2011 Okej, nu är jag med, jag trodde du valt att använda den huvudbromscylindernsom är av tvåkretstyp (enkrets) från 67-73.Du skall altså göra som jag gjorde på en av mina tidigare Mussar, dåär det något annat som felar på det du gjort nu, jag gjorde så att jagställde ifrån bakbromsars backar mer, fick på så vis en senare anligning bak utan reduceringsventil. Jag hadde då skivor fram 4kolv ok och trummor 10" bak ingen servo, fungerade utan några större problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengan J Posted April 16, 2011 Author Report Share Posted April 16, 2011 Jag misstänker att det är ev. något fel på bromscylindern då jag har den i våg (bilen upp pallad) och luftar endast bromscylindern så kommer det nästan bara vätska ur primärcylinderns anslutningshål i övrigt är det samma bromsar som du hade på din bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Hej.Har du fått till det med bromsar, har du kopplat bromsledningar rätt, jag har svårt attförstå varför det inte skulle fungera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.