Jump to content

Vänster bak ruta vill ej åka upp (hjälp!)


Peter_G

Recommended Posts

Idag är det inte lika kul längre vänster bakruta åker inte upp längre!

Min bil en 04-Cobra CAB har elhissar runt om och vänster bak har fastnat i ner sänkt läge.

Det verkar som om den får en "puls" när man trycker ner på knappen, så känner man att rutan vibrerar till när man har handen på den, Men när man skall köra upp rutan händer det absolut inget, den upplevs helt "död" Har försökt "rucka" på rutan för att få "liv" i den men det händer inget.

Några förslag?

det känns som om det är mycket att riva för att få framför rutan. någon som gjort det tidigare

demonterat interiören bak på någon CAB på liknande årsmodell ? är det svårt?

Link to comment
Share on other sites

Hade exakt samma problem med min egen vänster bakruta. Problemet fanns i ett par dagar sedan självläkte det utan åtgärd. Made in the USA. Tydligen kan det hjälpa att drämma igen förardörren men det förutsätter ju såklart att det är en glappkontakt och att motorn inte är död.

Hoppas det löser sig.

Link to comment
Share on other sites

Det funkade inte för mig heller men tänkte att det kanske bara var min bil det inte funkade på :) Eftersom jag hade samma problem så läste jag in mig på vad problemet kan vara och tydligen är det vanligt att brytaren till elhissen ärgar och orsakar glappkontakt. Så innan du ger dig på själva motorn så öppna upp panelen till elhissknapparna och titta hur det ser ut. Det är betydligt enklare. Har du en voltmeter så se vad du får för spänning när du trycker ner kontakten.

Edit: hittade min gamla fråga på mustangforums.com Den kanske hjälper.

http://mustangforums.com/forum/5-0l-1979-1995-mustang/606331-rear-power-windows-problem-help-appreciated.html

Den delen som kanske spökar är denna här http://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=F4101+01

Link to comment
Share on other sites

Tack Fastninja!

skruvade loss panelen och nu har jag ingen voltmeter ( som jag klarar av att använda) men en liten skruvmejsel med lampa i och den lyser inte när man trycker på knappen för att rutan skall åka upp.. men det gör den när man trycker på knappen för att köra ner rutan samtidigt som man hör motorn knäppa till. tyvärr så får jag inte din länk att fungera till forumet ovan.. så nu undrar jag om det är någon som har en bra ide på hur man skulle kunna "tjuvkoppla" rutan från panelen så att den åker upp.??

var kan man hitta ett elschema på detta?

Link to comment
Share on other sites

Då är åtminstone motorn frisk vilket är ett stort plus. Det verkar som mustangsunlimited håller på med en uppgradering av sin sida. Pröva igen om ett tag. Ett annat tips kan vara att spruta på lite kontaktspray, typ 5-56 eller liknande och se om det hjälper. Min gissning är att blecket är ärgat och ger dålig kontaktanslutning. Lite spray kanske kan lösa det. Kan inte skada iaf.

Link to comment
Share on other sites

Tack Igen för all Hjälp Fastninja! jag hade börjat i fel ända... det var något fel på kontakterna, plockade sär tittade lite och funderade på vad som var fel provade lite och så funkar allt igen!

post-5252-144839155036_thumb.jpg

post-5252-144839155048_thumb.jpg

post-5252-144839155106_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jaha, då satt man själv i skiten. Drog ner bakrutorna i det fina vädret sedan ville dom inte komma upp igen. Blir så trött. Får se om det självläker denna gången också.

Hoppas det löser sig! felet på min var att koppar blecket låg snett. Tog isär kanappsatsen och lirkade med brytaren sedan funkade det igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...