Jump to content

Hur ser man om det är orginalfälgar?


Jonas_76

Recommended Posts

Satt på Cragar hjul på Mussen igår och blev lite nyfiken på hur man ser om dom gamla plåtisarna är orginal.

Det är Ford logga på dom och hittade ett tryck med vad som såg ut som "7mm" men hur ser man om dom är från rätt årsmodell m,m?

Link to comment
Share on other sites

Årsmodell?

T.ex en 70 modell kan ha plåtisar merkt med C9ZZ-1007? eller D0ZZ-1007?. Sen står det lite typ fabrikens bokstaver og even nån typ av datumcod. Kan t.eks stå MV (Motor Wheels Company) eller KH ( Kelsey Hayes Company).

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

13", 14", eller 15" og hur breda? Kan va merkt typ C4SZ-1007-A, C5SZ-1007-A, C5TZ-1007-D, C1AZ-1007-A eller nåt ditåt. Mest troligt att din bil har KH hjul!

Nån bild?

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

13", 14", eller 15" og hur breda? Kan va merkt typ C4SZ-1007-A, C5SZ-1007-A, C5TZ-1007-D, C1AZ-1007-A eller nåt ditåt. Mest troligt att din bil har KH hjul!

Nån bild?

Mvh

JohnB

Det är 14" vet inte bredden men ska mäta och kolla lite noggrannare på dom idag :)

Link to comment
Share on other sites

13", 14", eller 15" og hur breda? Kan va merkt typ C4SZ-1007-A, C5SZ-1007-A, C5TZ-1007-D, C1AZ-1007-A eller nåt ditåt. Mest troligt att din bil har KH hjul!

Nån bild?

Mvh

JohnB

Här kommer några bilder, hittade inga sådana märkningar, bara det jag fotat.

bild4b.jpg

bild12d.jpg

bild9b.jpg

bild5b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja jag hittade lite info på google som pekade åt samma tidpunkt som du skriver :)

Finns det något pengavärde i dom? Eftersom det inte är orginal till min 66:a så känner jag inte att jag behöver spara dom.

Link to comment
Share on other sites

Ja jag hittade lite info på google som pekade åt samma tidpunkt som du skriver :)

Finns det något pengavärde i dom? Eftersom det inte är orginal till min 66:a så känner jag inte att jag behöver spara dom.

Penga værdet er troligvis inte jettestort, om du inte hittar en som absolut vil ha dom. Om dom hadde varit til en 70 i storleken 14 x 7 så hadde jag varit intereserad ;-) Endå tycker jag att det som du ser som skrot kan va en annans guld. Sleng dom inte!!!!!!!!!!!! Posta dom under til salu om du vil bli av med dom.

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Penga værdet er troligvis inte jettestort, om du inte hittar en som absolut vil ha dom. Om dom hadde varit til en 70 i storleken 14 x 7 så hadde jag varit intereserad ;-) Endå tycker jag att det som du ser som skrot kan va en annans guld. Sleng dom inte!!!!!!!!!!!! Posta dom under til salu om du vil bli av med dom.

Mvh

JohnB

Ja däcken är jättefina också så slänga dom hade jag inte tänkt :) Dom åker väl ut till försäljning.

Tack för all hjälp också!

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...