Jump to content

Vad har ni för ratt (storlek) i era Mussar?


Jonas_76

Recommended Posts

Står precis och ska köpa en Grant ratt till Mustangen och behöver lite hjälp.

Har orginalratt nu och är ganska less på att behöva pressa in benen mellan ratt och sittdyna vid i och urstigning.

Vill därför ha en mindre ratt, men samtidigt har jag ingen servo så jag vill inte ha för liten heller.

Rattarna jag väljer mellan är 15" (38,1cm) eller 13,5" (34,29cm) Grant Classic Valnöt.

Orginal fick jag till runt 42cm.

Vad kör ni som inte har servo med?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag kör än så länge med jättestora originalratten, trots att jag har servo. Det funkar fast jag är ganska lång - jag har utvecklat en speciell bredbent "Mustang-körställning" :D Vad som är mer irriterande är den hårda, smala rattkransen. Jag förstår dem som på 70-talet satte en sån där läderrattmuff i sina bilar!

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår dem som på 70-talet satte en sån där läderrattmuff i sina bilar!

Kult!

Antagligen är jag svårt präglad av min uppväxt på 60-70 talet då detta var "sportigt".

Link to comment
Share on other sites

Kult är att ha kvar originalratten om det är en 64,5-66:a utan servo. Sen blev rattarna fulare så då kan man lika gärna byta. Kommer man inte in under ratten är det dags att börja träna ;-)

//Mats

Link to comment
Share on other sites

Tänkte mer på fläskiga lår...

//Mats

Jo jag misstänkte att det var det du menade men ville inte tro att någon här skulle uttrycka sig så om det nu skulle handla om en person med viktproblem.

Kan ju informera om att höjden på mina lår är mindre än avståndet mellan ratt och säte även om jag inte är smal. Men när man är närmare 1,90 så ställer vinkeln på benet till det när man satt ner höger ben i golvet och ska sätta sig i.

Link to comment
Share on other sites

Ber om ursäkt för min klumpiga kommentar. Kan tillägga att det är litet småkrångligt att klämma sig in men väl på plats så sitter jag bra (180 cm). Tycker fortfarande att de gamla rattarna är fina.

//Mats

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...