Hjalmar42 Posted April 30, 2011 Report Share Posted April 30, 2011 Så gick flätremmen av igår på min 289:a och inte vill jag ha bilen stående hela valborghelgen!!Någon som vet var jag kan köpa en ny ( eller har en extra liggande ) IDAG lördag 30/4 i Stockholmsområdet??Evigt tacksam!Hjalmar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxkungen Posted April 30, 2011 Report Share Posted April 30, 2011 Så gick flätremmen av igår på min 289:a och inte vill jag ha bilen stående hela valborghelgen!!Någon som vet var jag kan köpa en ny ( eller har en extra liggande ) IDAG lördag 30/4 i Stockholmsområdet??Evigt tacksam!HjalmarMekonomen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjalmar42 Posted April 30, 2011 Author Report Share Posted April 30, 2011 Tack! Vet du möjligen vad jag ska ha till en -67 289 utan servostyrning. När jag mäter m ett snöre runt hjulet på vevaxeln - hjulet på vattenpumpen/fläkten - hjulet på generatorn så blir det cirka 965 mm långt i omkrets. Bredden verkar variera från 4-11 mm i de V-formade spåren på hjulen och djupet kanske 12 mm. Är det några amerikanska standardmått typ 1/2" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjalmar42 Posted April 30, 2011 Author Report Share Posted April 30, 2011 Hej igen. Löste sig när jag prata m Mekonomen 965 mm lång 10 mm bred... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts