Jump to content

Byte från automat till manuell.


Recommended Posts

Har en manuell låda på ingång och tänker byta min automat mot manuell i 66:a mussen, känns lite fel att åka "sportbil" med invalidlåda ;) , finns det någon här som kan tipsa mig om problem som kan dyka upp? Jag får med allt utom pedalställ vid köpet ,även kardanstång . Lådan har suttit i en Fairlane 500 med 289 alltså samma motor som jag har i bilen.

Tar tacksamt emot tips och tankar från andra biltokar.

Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

Opps! Tror att fästet sitter på strutens vänstersida,har bara sett lådan på bilder. Längden på kardanen fixar jag i svarven om det behövs men det där med fästet verkar värre. Blir inte mycket sömn i natt heller verkar det som :). / Thomas

Link to comment
Share on other sites

det är inte vilken sida som är problemet, för det sitter alltid på vänster sida, utan var, framme eller bak på struten!!!! så sommna om kan va jobbigt i detta läget,..

Och kardanen har absolut fel längd.

Link to comment
Share on other sites

Jag får helt enkelt vänta och se hur det ser ut när lådan kommer, jag tycker det ser ut som att den sitter mitt på struten på bilderna. Ska besikta nästa torsdag så jag har ju hela helgen på mig.

Link to comment
Share on other sites

Om shiftern sitter mitt på kommer inte spaken att hamna i hålet i durken så en ny

strut måste till med allt vad det innebär. Dessutom måste du ha nya rods eftersom

de är för korta.

Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Har fått hem lådan och spakfästet sitter långt fram på struten, lådan är ca 25mm längre än c4:an och kardanen är 50mm kortare än mussens. Inget passar rakt på men det är väl bara att kavla upp ärmarna och bygga om så att det passar (känns bra att vara förberedd på problem i alla fall) vill komma ut på gatan i år och kommer troligen att byta låda till nåt mordernare i framtiden. Tack för era synpunkter / Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...