Jump to content

Holly 600


Recommended Posts

Hej jag har problem med en flödande Holly 600 har ställt nålen med muttern enligt instruktion, men den flödar över ändå..

När jag provblåser i bensin röret verkar det hålla tätt men icke med bensin, är nålen kass tro eller vad bero på?

Link to comment
Share on other sites

Nålventilen är känslig för högt bränsletryck och kan flöda om man har en super-duper-max-pump av något slag. I så fall kan det behövas en bränsletrycksregulator.

Link to comment
Share on other sites

Okey är det på det viset.

Till saken hör att jag tror att den bakre koppen och dess nålventil inte har fungerat sen jag köpte bilen.

Jag upptäckte detta då jag gjorde rent förgasaren eftersom jag har haft problem med en tank som var full med rostflagor.

Nu är tanken och ledningarna nya.

Så alla inställningar som var gjorda kanske var med endast en nålventil??

Kan det vara som jag tror eller skulle inte bilen ha gått över huvud taget med en nålventil?

Ska jag köpa och montera en regulator som Janne tror eller kan det vara andra saker som beror på detta flödande?

Inte en sväng med bilen i helgens solsken för denna f**********e förgasare.

Tidigare gick bilen bra förutom då den hostade och ryckte då och då vilket jag trodde skulle lösa sig efter rengöringen men ack så fel man kan ha.....

Link to comment
Share on other sites

Hej

Nej jag bytte inte nålventiler.

jag gjorde enligt denna instruktion fast det gick inte att ha bilen igång det sprutade bensin ur den hur jag än testade.

Så jag justerade och provstartade om och om igen.

Park the car on a level surface, unscrew the air filter wing nut and pull off the air filter cover, filter and filter base.

2

Unscrew the fuel level sight plug and rock the car side to side, looking for a slight trickle of fuel to come out of the sight hole. If no fuel comes out, the float need to be adjusted up. If fuel pours out, the float needs to be lowered.

3

Unscrew the float adjustment screw two turns and pry the adjustment nut slightly upwards to break the adjustment assembly's seat on the bowl. With the engine running, watch the sight hole and adjust the float nut clockwise to lower or counterclockwise to raise the float until fuel trickles out of the sight port.

4

Tighten the adjustment screw while holding the adjustment nut stationary with a wrench.

5

Reinsert the fuel level sight port screw and tighten. The fuel level is adjusted.

Jag har två slangfilter monterat på slangen efter pumpen.

Link to comment
Share on other sites

Som ett alternativ.....Det kan även var hål på flottören, vilket gör att den tar in bensin och inte flyter upp för att stänga. Då flödar det över.

Link to comment
Share on other sites

Hej och tack för alla tips men nu är det ordning på förgasaren.

Det var nålventilen som kärvade samt en mindre justering av plåten som siter monterad på flottören.

Sen var det bara att justera in bränsle mängden enligt ovan nämnda instruktioner.

Och nu funkar det precis som det ska göra :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...