Jump to content

Försäkring Mustang 1966


Recommended Posts

Hejsan,

skall gå med i Classic Mustang Club , och har hört man även kan få med bra försäkring (=billig). Dock måste man vara med ett år för det skall gå (?).

Någon som har tips på vad man kan ha fram tills dess?

Tack/Jesper

Link to comment
Share on other sites

Eftersom CMC är medlem i MotorHistoriska RiksFörbundet kan du få en regelrätt veteranförsäkring på din 66a via Folksam - runt 500 kr / helår helförsäkring. Får köra i hobbysammanhang, måste ha batteribrytare och ha varit med i MHRF ansuten klubb i ett år.

Link to comment
Share on other sites

Som Mats cmc-49 påpekade har länsförsäkringar bra priser, jag betalar strax över 1700:-/år för en helförsäkring.

I en MHRF försäkring är du begränsad vad det gäller "vardagskörning", till och från jobb, åka och handla, mm är inte tillåtet.

Link to comment
Share on other sites

Jag försökte en gång hos L-F men damen som behandlade mitt ärende sa att bilen var i bedrövligt skick och att jag säkert ändå skulle ha den som bruksbil trots att jag sagt det var en entusiast-bil. Bilen var i orginalskick och nyligen importerad, stod inget i villkoren om det hon snackade om iaf..

Hur som helst får väl försöka med dem igen och hoppas på att den specifika damen har slutat där...

mustang-1966-200.png

Link to comment
Share on other sites

Försäkringar är en djungel... MHRF är billig, men allt för mycket inskränkningar, tycker jag.

Jag har på senaste året bytt till Trygg Hansa & de har mycket vettiga försäkringar. Ring & kolla! Betalar nog inte mer än 1200-1500:- helår på -65:an & ställer du sedan av den över vintern, så får du ju tillbaka hälften. "Garageförsäkring" får man då istället för en struntsumma.

Ring runt! Enda sättet att få vettiga besked.

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Har just kollat LF's försäkring - man måste ha hem- och en bilförsäkring till för att få entusiastförsäkringen.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...