Jump to content

EV köp


Cryssarn

Recommended Posts

Med en "ecotune" jag har med mina moddar drog min 1.2 på landsväg...säg att 10 mil var stadskörning sen var det E4 söderut till småland låg mest i 110..förutom när jag lessnade och det blev WOT ett tag....

Fick ner den till 0.89 förra sommaren, men då var det skogslandsväg i 90 och snålkörande för att se hur snål den kunde vara.....

I stan...ja du...1.6l/milen då är jag nog nöjd...med tanke på att man emellanåt får horn i pannen så ligger nog förbrukningen på 2-2.5l/milen mest

Men som ovan talare..om detta är ett spörsmål som är av vikt då är nog inte V8 jänkejärn något för dig (med all respekt). Då ska du nog titta på en nyare BMW Diesel eller dylikt för att ligga runt 0.5-0.6.

Du kan få köpa min för 160 om du vill..så får du en väldig massa utrustning....jag vill ha en GT500 :)

Och jag har en BMW 325D Touring till salu om du vill åka snålt och ändå ha en trevlig bil med 200 disel hk...

Se länken nedan :)

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_325_D__Touring__bor_upplevas__33917653.htm?ca=11&w=1

Link to comment
Share on other sites

Som jag sa tidigare så ville jag bara i rent infosyfte veta vad den drar. Planerar inte riktigt att köra den i Stockholms rusningstrafik heller.

När jag skrev "Angående motorvalet så passar sexan bättre med min ekonomi" så var det med försäkringarna jag menade. Så för att vara på det klara:

Det var endast för att jag vill veta så mycket jag bara kan om bilen innan jag köper den, spelar ingen roll vad det är för bil. Säljaren ( bilhandlare ) påstod att den drog 0.82, men eftersom jag inte tror ett dugg på det så frågade jag här. Som jag skrev tidigare så är jag van med bil som drar lite på 1 liter milen.

Din BMW var lite intressant där Peter, men det är en Mustang jag är ute efter. Vinterbil har jag redan ;)

Link to comment
Share on other sites

Din BMW var lite intressant där Peter, men det är en Mustang jag är ute efter. Vinterbil har jag redan ;)

SYND :) BMWn är härlig att köra men Mussen mycket härligare....

Link to comment
Share on other sites

Och jag har en BMW 325D Touring till salu om du vill åka snålt och ändå ha en trevlig bil med 200 disel hk...

Se länken nedan :)

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_325_D__Touring__bor_upplevas__33917653.htm?ca=11&w=1

E9X 325D har faktiskt bara 197 hk :) Jag har själv en :)

Bra vinterbil :)

Som jag sa tidigare så ville jag bara i rent infosyfte veta vad den drar. Planerar inte riktigt att köra den i Stockholms rusningstrafik heller.

När jag skrev "Angående motorvalet så passar sexan bättre med min ekonomi" så var det med försäkringarna jag menade. Så för att vara på det klara:

Det var endast för att jag vill veta så mycket jag bara kan om bilen innan jag köper den, spelar ingen roll vad det är för bil. Säljaren ( bilhandlare ) påstod att den drog 0.82, men eftersom jag inte tror ett dugg på det så frågade jag här. Som jag skrev tidigare så är jag van med bil som drar lite på 1 liter milen.

Din BMW var lite intressant där Peter, men det är en Mustang jag är ute efter. Vinterbil har jag redan ;)

Jag tror du ska glömma en 6a...du kommer tröttna så fort...den är ganska trött och har inget "muskelbilsljud". Gå på minst en GT...Såg att det kommit ut en Mach1 igår på blocket...

Vad är din budget för mustangköp? Tänker du trimma något?

Om du planerar att trimma...köp en Cobra på en gång....gör inte som jag o släng 50-70k på ett år för att få 40 hästar till :)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...