Jump to content

Vart köper man guld motorfärg till -65 Mustang?


Magnus S

Recommended Posts

Hej,

Jag har ringt runt på flera ställen såsom VP Autoparts, Sven Ullman, US Car Parts, Kent Hortlund, men ingen har den motorfärg i guld som 1965 års Mustang har på ventilkåpor och luftrenare.

Var kan man få tag på den?

Har någon en färgkod/färgrecept som man kan gå till en lackverkstad med och få färgen uppblandad?

Tar tacksamt emot tips.

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Konstigt, den färgen finns, jag köpte den en gång från Ullman (Sprayburk),

ett problem är idag att det finns lite olika nyanser på färgen, som vanligt

skall jag tillägga, det finns ingen som kan säga vad som är rätt eller fel

guldfärg.

Jag har renoverat ett antal Mustanger, har blivit till antalet lika många

gånger överraskad av hur många nyanser som det kan skilja, troligen är

en bov hur länge man skakar sprayburk.

Skit samma, färgen finns att köpa, det är jag 100% säker på.

Link to comment
Share on other sites

Jodå, jag känner till dina renoveringar, du har haft många fina Mustanger. Vi har talats vid ett par gånger på bl.a. Mc Donalds Årsta och i Rättvik, vet ej om du känner igen mig och min bil här på forumet. Det är väl annars som man brukar säga "alla känner apan men apan känner ingen".

Hur som helst har jag till slut fått beskedet att US Car Parts (om jag minns rätt) har färgen, men bara som spray. Ganska dyr dock 290:-, för en burk, men i brist på alternativ får det nog bli den. Egentligen hade jag velat köpa burkfärg och köra med kompressor och lackspruta.

Tydligen är det problem att importera vissa färger p.g.a. olika ämnen de innehåller och så är det inte tillåtet att frakta sprayer på flyg.

Link to comment
Share on other sites

Som Lasse säger så finns det troligen lika många varianter på denna guld som på Ford Corporate Blue...

...grejen är väl att färgen är mer brons än guld! Tror att prarie bronze PPG code 22438 är tillräckligt bra. Ska försöka komma ihåg att kolla upp ikväll det står i Bob Mannels small block bibel.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...