Jump to content

Ang. shelbysänkning..


Recommended Posts

Är i valet o kvalet om jag ska flytta på övre bärarm, nu när jag köpt sprojtans ny framvagn. Har fått för mig att det inte sänker särskilt mycket, påverkar mer geometrin i framvagnen. Men kommer jag känna någon skillnad?

Har redan kapat fjädrarna ett halvt varv och är nöjd med höjden på bilen. Blir den lägre är jag rädd att tråget ska ta i marken ner till min garagenerfart.

Ni som gjort det, hur blev det??

Link to comment
Share on other sites

Jag kapade originalfjädern ett halvt varv och gjorde shelbysänkning 1,2 tum och det är inga problem. Shelbysänkningen sänker inte bilen något särskilt utan ändrar geometrin i framvagnen på ett sätt som påverkar väghållningen positivt. Nu är min undre länkarm ungefär parallell med marken så som jag vill ha det. Min bil är ljusår bättre att köra i år än den var förra året. Jag kan bara rekommendera shelbysänkningen.

Link to comment
Share on other sites

gjorde shelbysänkningen samtidigt som jag bytte till röda koni dämpare! OTROLIG skillnad, kunde inte tro att det va samma bil!

gjorde även en hjulinställning i samma veva! fast det va inte nödvändigt! frågan är ju hur inställningen va innan:)

Link to comment
Share on other sites

Vi har gjort shelbysänkningen på vår -69 mustang...

Är det någon som vet om den fungerar på en -69 Cougar, borde väl vara samma resultat eftersom bilarna verkar ha samma chassi ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
gjorde shelbysänkningen samtidigt som jag bytte till röda koni dämpare! OTROLIG skillnad, kunde inte tro att det va samma bil!

gjorde även en hjulinställning i samma veva! fast det va inte nödvändigt! frågan är ju hur inställningen va innan:)

Vart köpte du dina röda koni?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...