Jump to content

California Mustang.


Recommended Posts

Gäst

Dom är helt OK!

Nackdel att dom restnoterar ofta.

Har inte allt på hyllan.

Var noga med att be dom INTE skicka något förän hela ordern är packad

Link to comment
Share on other sites

Norrlands Custom brukar ju utge sig för att ha mycket hemma. Har aldrig handlat något av dem men värt ett försök att ringa i alla fall. 0660-828 10

Rogers Custom i Gtbg har jag handlat av ganska mycket tidigare och de brukar ha mycket hemma, 031-83 01 70

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Hej Alla.

Det har skrivits i tidigare inlägg om att "Hansen Racing"

är dyra och har dåligt med prylar på hyllan, jag håller

med i samtliga fall. :?

Viss skillnad mellan 1200.-st Norrlands Custom och 1500.-st

hos Hansen Racing för samma stötdämpare fram till 93 LX

Den nya och mycket intressanta reservdels stället

har för mig blivit Norrlands Custom :shock: har mycket

på hyllan och har förhållandevis humana priser. 8)

Dessutom så har Norrlands Cutom tid att leta meddans

du sitter med luren i hand och väntar :wink:

Jag kommer att flytta detta inlägg som jag skrivit snart,

vill bara att nyfikna skall få veta min åsikt.

Link to comment
Share on other sites

Där ser man! 600.- som kan användas till annat... :D

Hur har ni gjort som beställt från Mustangs Unlimited? De skickar ju bara till hemadressen som VISA kortet är registrerat på.:?

JEGS skickar ju med DHL och då lev. visserligen paketen bara på dagtid. Då är det ju väldigt bra när man kan skicka det till jobbet.

Hur gör Mustangs Unlimited? Kan de kolla vilken adress ägaren till VISA-kortet bor på? Är det inte endast i USA det funkar?

Link to comment
Share on other sites

Gäst

För Export så skickar nästan alla firmor med den speditör som jag själv angivit.

Oftas BAX Global eller Parcel Airmail 7-21dagar

Inrikes USA kör dom oftast DHL eller US Mail

Ange vilken leveranstid och speditör du önskar så ordnar det sig.

Dom mindre firmorna som exempelvisst Mustangs Plus, CJ eller California Mustang brukar vara smidiga.

Men jag har inte hört något direkta problem med de större heller eftersom dom har oftast en mycket bra logistiskt system.

JEGS och Summit har kanonfin uppföljning av transporter.

Orderbekräftelse kommer med brev hem.

Jag är nästan 100% säker på att både JEGS och Summit kan skicka med speditör du anger.

Det tråkiga är när man får fel pinal!!! :(

Oftast får man ingen ersättning och det tar en #%"% tid att få tillbaka eller så lönar det sig inte.

För någon månad sedan fick jag fraktskada med Summit.

Då skulle jag först returnera materialet med BÅT (5V) tillbaka till Summit och sen skickar dom en ny med båt tillbaka. :(

Tog ju evigheter!!

Dom har rätten på sin sida att välja fraktsätt för dom ersätter bara material.

Läs företagens leveransbestämmelser!

Link to comment
Share on other sites

California Mustang. Lustigt att denna firma kommer upp på forumet! Har i dagarna tänkt att jag skulle dela med mig av historien kring min senaste beställning av dom. Jag håller fortfarande på att bråka med dom så sista ordet är inte sagt i denna historia. Här är vad som hänt tills idag. Jag har under ganska många år handlat i USA utan några större problem så detta är extremt för min del.

3/5. Gör jag en order på USD 1 048,10 från deras hemsida. På min order skriver jag att jag INTE vill ha något på restorder då delarna skickas till en kompis till mig i Arizona. Där har jag en bil som väntar på att fraktas hem och den kommer att gå så fort mina delar kommer fram. När jag tittar på min order ser jag att jag gjort en groda och bara beställt 1 ex av en sak jag behöver 2 st av. Jag ringer då CA Mustang på stört och får ändrat detta i min order. Samtidigt säger jag till den jag pratar med att han dubbelkollar att det inte görs någon restnotering på min order utan bara skickar det som finns i lager. Ok Sir, no problem. I will take care of it for you. Blev mitt svar från CA Mustang.

5/5. Får jag en bekräftelse på att min order är skickad till AZ. Av min order på USD 1 048,10 fanns det saker hemma för USD 82.70. Och det var inget konstigt jag beställde. Utan bara stora saker som matta, stöttfångare, dörrsidor etc. Det är sånt som händer men visst jag blev förvånad. Men jag blev ännu mer förvånad över att se att alla delarna som inte fanns hemma var satta på restorder till mig. Jag ringer då för 2a gången till CA Mustang och förklarar att inget skall finnas något på rest av min beställning. Jag får då till svar att detta kommer att raderas automatiskt om ca 1 dygn. Ok säger jag och nöjer mig med detta.

6/5. I annat ärende loggar jag in på mitt konto i banken och ser till min förvåning att CA Mustang ytterliggare reserverat ca USD 400 på mitt konto i två olika poster. Och detta är efter jag har ringt dem 2 gånger och förklarat att stryka min restorder. Jag mailar CA Mustang och frågar vad i h***** dom sysslar med.

7/5. Får jag ett mail på morgonen som säger att några av dom delarna jag har på rest har nu skickats till AZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Åker till banken och försöker att stoppa dom 2 posterna som CA Mustang reserverat men det är för sent säger banken eftersom CA Mustang fått Ok av min bank på beloppen. Ringde och sökte någon ansvarig på CA Mustang utan resultat. Tänkte att jag får nog svar på mitt mail

11/5. Har inte fått något svar ännu på mitt mail jag skickade till dom 6/5. På mitt konto så är en av dom två posterna nu ett ”definitivt” köp på mitt kort. Skall ringa dom ikväll och se vad dom har att säga.

Link to comment
Share on other sites

HT67

Jag har beställt av både Mustang Unlimeted och Summit och jag har alltid fått delarna till arbetet även att mitt Visakort står på min hemadress.Men när jag bestälde dom första gångerna så skrev jag bara min arbetsadress och då vart det problem för den adressen fans inte på mitt Visakort så det är nogrant med att man klargör vart Visakortet hör hemma:Dom kan kolla korten och se vem som är ägare till dom och det är en himmla tur det för säkerheten.

Link to comment
Share on other sites

Två firmor jag beställt flera gånger ifrån de senaste månaderna är Virginia Classic Mustang och CJ Pony Parts. Snacka om problemfritt!

Hur bra som helst att ha att göra med och inga grejor restnoterade. Snabb leverans och med Air Mail är grejorna hemma inom 14 dagar. Jobbigaste delen är Schenkel BTL i Sverige.

Kan verkligen rekomendera dessa två firmor. De sponsrar även Mustang-träffen på Gotland i sommar med kataloger, kostnadsfritt !

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag känner att California Mustang inte blir mitt förstahandsval. Det får bli Mustangs Unlimited, Virginia Classic Mustang och CJ Pony Parts mfl.

Roger:

Summit verkar mycket bra men alldeles för dyra i frakt. Jag skulle beställa en TCI turbin från dem och de skulle ha ca $300 i frakt. JEGS tog $123 för samma turbin plus lite andra småsaker. Grejerna kom hem på 4 dagar till dörren och deras service är väldigt bra. :)

Den här diskutionen är alltid lika intressant då man både kan spara mycket pengar men även slippa problem med vissa företag.

Skulle vi inte kunna ha en lista på företag där vi ger dem betyg efter varje köp på service, fraktpriser och leveranstid? Då skulle man ganska snabbt se vilka företag som inte håller måttet... :roll: Jag har även sett i andra trådar att det finns firmor i Sverige man ska passa sig för. En svartlista över oseriösa företag är väl på sin plats? Då vet man förutsättningarna innan man handlar...

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Roger:

Summit verkar mycket bra men alldeles för dyra i frakt. Jag skulle beställa en TCI turbin från dem och de skulle ha ca $300 i frakt. JEGS tog $123 för samma turbin plus lite andra småsaker. Grejerna kom hem på 4 dagar till dörren och deras service är väldigt bra. :)

quote]

Summit är bara dyra om dom väljer fraktsätt. Dom tar alltid UPS eller DHL.

Dom struntar i att leta upp en billig frakt.

JEGS är bättre på det.

Tala om vilken frakt du vill ha

Bästa jag hittils fått är med BAX Global eller AIRMAIL PARCEL POST 10dagar

Link to comment
Share on other sites

Jag har beställt från California Mustang utan några

större problem.

Jag beställde för 1400 $ och fick det levererat

till en jag känner i USA.

Dom hade inte allt på lager men efter ca 1 vecka

så hade allt blivit levererat i ett antal omgångar.

:D:D

Link to comment
Share on other sites

Alltid intresant att höra om era erfarenheter av att köpa i USA. Själv har jag köpt lite smådelar av NPD, det funkade utmärkt men dom hade missat ett par delar, men det skickade dom fraktfritt så jag hade det 2 veckor senare. Slapp t.om tull på sista leveransen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...