Jump to content

Ventilstyrningar Cleveland???


Macke

Recommended Posts

Har en Cleveland 2v motor i min musse, satt i dag och kikade på Summits hemsida, min bil blåryker lite när den blir varm (går dock hur bra som helst...) så har funderat på att byta ventilstyrningar och kolvar för att få den rykfri (ch naturligtvis lite annat kul när man är i farten)men hittade inga styrnigar på summits hemsida? Passar det från någon annan ford motor?

Link to comment
Share on other sites

Sånt gör du inte själv utan du skall lämna in topparna till en renoveringsfirma.

Krävs bearbetning för sådant och oftast passar man på att renovera ventilsätena samtidigt

Eller du kanske menar ventilhattarna i gummi?

Går dom sönder så blåryker det

Link to comment
Share on other sites

Hade tänkt lämna in dom så klart för att byta styrningarna, tänkte bara tjäna en slant på matrialet när jag ändå ska beställa därför jag undrade vilka styrningar det sitter på en clevelandmotor. Bearbetning? är dom inte "bara" och pressa loss och in med nya? Portade topparna för 4-5 år sedan och han som gjorde jobbet sa att det var lite glapp, bytte även tätningarna då men dom kan ju iof ha gått sönder. Skulle kännas tråkigt om man byter kolvar och tätningar och den fortfarande ryker? eller blir det bra tror du? Isf ska man bara använda hattarna som följer med eller finns det bättre varianter?

Link to comment
Share on other sites

Ja ha det var ju klurigt...

Då kanske man bara får byta ventiltätningarna då, om jag inte minns fel var det paraplytyp på dom som följde med i packningsatsen jag använde sist, finns det nån bättre modell som passar direkt typ teflon tätningar som sitter fast i toppen? Har gjort några rejäla baktändningar när man hållit på med förgaser/tändning plus att det gått 5 år sedan jag bytte sist (iof bara 300mil).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...