Jump to content

Disskusion - Samåkning från Gävle hållet


Daniel Linde

Recommended Posts

(redigerad)

Hej på er,

Hur ser det ut från Stockholm med samåkning ner till High Chaparral?

vi kommer åka från Gävle på fredags morgonen. (det lutar iaf åt att jag åker med i karavanen inte 100% klart ännu, men annars kommer det andra ner mot er).

Så vart ska ni mötas och när, så vi andra kan sammanstråla med er. Det kanske kommer fler bilar från norr om Gävle oxå.

Men dom hör väl av sig. Jag vet att Gävle regionen har börjat planera inför vår karavan.

//Danne

EDIT: Vi kommer åka med från Gävle. Klart nu :cool:

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Tänk istället Uppsala - Enköping - Strängnäs - Katrineholm - Norrköping och därefter E4:an.

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Fint MOS :)

Jag tänkte inte så mycket, ville bara få igång knölarna hos er som har lite koll.:wave:

Gävle kommer nog hojta till när som helst när dom bestämt tider osv och ev kollat med de som skall mötas upp.

Vi är iallafall klara nu och kommer åka med på morgonen till High Chaparral!!! Bara till o få tag på HC och fixa så man får mat om det går! :)

Link to comment
Share on other sites

Japp, där har du rutten!

Men det blir till att åka tidigt för att hinna till den gemensamma färden kl. 12.00 (strax nedanför Jönköping) till HC.

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Japp, där har du rutten!

Men det blir till att åka tidigt för att hinna till den gemensamma färden kl. 12.00 (strax nedanför Jönköping) till HC.

/MOS

Mmm va det inte avresa kl 13:00 för bilar norrifrån. Framme vid hc till 14. För att inte alla skall anlända till hc samtidigt?? Så står det i mina papper vill jag minnas?!

Link to comment
Share on other sites

Mmm va det inte avresa kl 13:00 för bilar norrifrån. Framme vid hc till 14. För att inte alla skall anlända till hc samtidigt?? Så står det i mina papper vill jag minnas?!

Du har säkert rätt. I all hast tittade jag i MF nr. 1, sid 64-65.

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Mmm va det inte avresa kl 13:00 för bilar norrifrån. Framme vid hc till 14. För att inte alla skall anlända till hc samtidigt?? Så står det i mina papper vill jag minnas?!

Samlingstid på Hyltena är kl 12.00, för att man ska hinna med ev service-aktiviteter!!

Gemensam avfärd kl 13.00 mot HC.

Så det går att gasa in på parkering 12.59, för att ställa in sig i kortegen, he, he,,,

Link to comment
Share on other sites

Intressant att veta är om något gäng från Dalarna kommer att samåka på väg söderut. För två år sedan - då färden gick till Öland - sammanstrålade jag med dom i Katrineholm. Vi får väl se...

/MOS

Link to comment
Share on other sites

...tjenixen. Jag tar sats från norra Norrland och sladdar in med er någonstans på vägen ner. Beroende på vilken väg vi tar så ser vi var det blir (kartläsaren = frun, har vissa önskemål...), om inte annat vid Hyltena. Bra kartförslag.

Håll utkik efter en Musse med en liten Luleå-flagga i antennen!

Link to comment
Share on other sites

Något hum om tider utmed vägen? Jag har ett par killar som kanske vill hoppa på i Katrineholmstrakten. Något mobilnummer som går att kontakta innan, och utmed resans gång, som jag kan förmedla?

Link to comment
Share on other sites

Intressant att veta är om något gäng från Dalarna kommer att samåka på väg söderut. För två år sedan - då färden gick till Öland - sammanstrålade jag med dom i Katrineholm. Vi får väl se...

/MOS

Mötesplatsen i Katrineholm finns inte längre. Macken är nedlagd och annan verksamhet har tillkommit. 2-3 bilar kan nog vänta där tills kolonnen åker förbi. Inte fler.

Link to comment
Share on other sites

Något hum om tider utmed vägen? Jag har ett par killar som kanske vill hoppa på i Katrineholmstrakten. Något mobilnummer som går att kontakta innan, och utmed resans gång, som jag kan förmedla?

I MF nr. 1 kan man läsa att om man är intresserad av att samåka till träffen kan man kontakta "sin" regionansvarig som "har detaljerna om tider och samlingsplatser".

Min fundering är om regionansvariga är på gång med detta? Det kanske framgår i MF nr. 2?

/MOS

Link to comment
Share on other sites

I MF nr. 1 kan man läsa att om man är intresserad av att samåka till träffen kan man kontakta "sin" regionansvarig som "har detaljerna om tider och samlingsplatser".

Min fundering är om regionansvariga är på gång med detta? Det kanske framgår i MF nr. 2?

/MOS

Jag pratade med gävledalas häromdagen.

Han skulle prata med den som håller i det. Händer inget så får vi gemensamt här knyta ihop nått under början på nästa vecka! Vi löser det :)

Link to comment
Share on other sites

Vi hakar på från Uppsala iaf.

Om vi ska ha lite tempo i karavanen kan det ju vara bra att inte stanna vid varje ställe där folk ansluter. Alltså skulle Uppsala kunna samlas vid P-fickan på Rv55 söder om Kvarnbolund (vid första fartkameran). Då kan vi enkelt se när karavanen passerar och vi ansluter direkt i denna.

Link to comment
Share on other sites

Vi hakar på från Uppsala iaf.

Om vi ska ha lite tempo i karavanen kan det ju vara bra att inte stanna vid varje ställe där folk ansluter. Alltså skulle Uppsala kunna samlas vid P-fickan på Rv55 söder om Kvarnbolund (vid första fartkameran). Då kan vi enkelt se när karavanen passerar och vi ansluter direkt i denna.

Beror förvisso på hur många vi blir från Uppsala.

Link to comment
Share on other sites

Hej allihopa,

Har idag pratat med de flesta som skall åka med från gävle(iaf som jag vet om).

Och vi är överens om hur vi vill åka.

Så vad tycker Uppsala?

våra tankar:

Åka i tid, Jönköpings samlingsplatsen beräknad ankomst till ca 12:00 ( då har vi tid om något händer på vägen).

Från Gävle, vidare ner mot Uppsala, och sedan svänga av och ta de mindre vägarna ner. Alltså inte E4an förbi Stockholm osv.

Jag är ingen hejjare på vägar och doningar. Så någon som är hemma på vägarna ner och tider osv. får gärna hjälpa mig.

Vi behöver en färdväg och ungefär tider, så ev andra kan ansluta på vägen ner.

Samt några rast ställen på vägen.

När Gävle gänget kan tänkas behöva åka, mm ja när kan vi de? :)

Hjälp mig nu ;)

Är det någon som undrar över något/vill hjälpa mig med vägen ner, så kan ni ringa mig.

Bra om vi får ihop något snabbt så vi kan annonsera ut det på webben.

// Daniel Linde

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Ett lämpligt uppsamlingsställe är väl något av motellen i Ödeshög, där möts ju både E4 an och rv 50 så alla närkingar och dalmasar och stockholmare mm passerar ju där. Därifrån tar det ca 1 tim och 15 min till Hyltena via E4an i lastbilsfart som jag tycker är ganska lagom, åtminstone för oss med gammelmustanger. Lägg på ca 30 min om ni väljer gamla riksettan via Gränna!

Vi ses.

Hälsningar

Pelle cmc 375

Link to comment
Share on other sites

Gäst
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...