July 19, 201113 yr comment_106279 Pertronix hade jag massa strul med.Men HEI har provat både Proform o. har nu Mallory.Funkat kanon, Men OBS!!! många som sagt att Proform ska man akta sig för, tydligen halvdan kvalite´.
July 20, 201113 yr Author comment_106326 Det här var min andra Pertronix. Den första brann upp. Och den här har slutat funka som den ska.Skit, är vad jag tycker om Pertronix!Det blir ALDRIG Pertronix igen!!!Mvh.P-O
July 20, 201113 yr comment_106330 Sticker ut hakan trots hatstämningen i tråden: Har du kvar magnetringen från ditt första Pertronixsystem? Det borde vara den som inte är riktig. Mitt Pertronix fungerar alldeles utmärkt.//Mats
July 21, 201113 yr comment_106340 Satte i min Petronix för 4 år sedan och har då fungerat klockrent! Jämnare tomgång, underhållsfri och lenare motorgång, är mkt nöjd!
July 21, 201113 yr comment_106351 Ja de funkar skitbra så länge de fungerar, men men kan börja strula utan anledning......
July 21, 201113 yr comment_106364 Jag bytte nyligen till en HEI och la pertronixprylarna på hyllan. Rekommenderas varmt! Svarar direkt och bara en kabel att koppla in( Två med varvräknare).Köpte en på powermeet, lite lågbudget kanske men funkar ypperligt.http://www.x-parts.se/
July 21, 201113 yr Author comment_106370 Hej!Har just kommit tillbaka från garaget. Jag har justerat tändning, förgasare och vakuumenligt konstens alla regler. Nu går motorn som den ska. Jag är skitnöjd! Dom fruktansvärdaskakningarna är totalt borta. En hel del vibrationer finns dock. Men så har den alltid gått. Domsom förstår sej på dom här motorerna säger att dom är för dåligt balanserade invärtes, sådom ska vibrera en hel del. Nu ska jag bara testa i morron också, när motorn är kall, om den går lika bra. Den blev betydligtmer lättstartad också.Har du kvar magnetringen från ditt första Pertronixsystem? Det borde vara den som inte är riktig. Mitt Pertronix fungerar alldeles utmärkt.//MatsJag tror inte jag har kvar magnetringen, men ska kolla i morron.
July 21, 201113 yr Author comment_106374 Jag tog förresten två små filmer på vakuumklockan. Den första på tomgång.Ligger stadigt på 16 iHg.http://www.youtube.com/watch?v=sNI0So0iNN0&feature=mfu_in_order&list=ULPå den andra försöker jag gasa samtidigt som jag håller klockan med samma hand.Jag har där justerat till vakuumet så det ligger på 18 iHg. Vad sägs?http://www.youtube.com/watch?v=DKIzep5X0Xo&feature=mfu_in_order&list=ULMvh.P-O
July 22, 201113 yr Author comment_106397 Bara en liten uppdatering.Provade i morse att starta motorn igen, nu när den var kall. Förr brukadejag få ha full choke, pumpa 4-5 gånger på gasen, och sen dra igång den.I morse gjorde jag ingenting. Bara vred om nyckeln. Och... WOW, den smalligång direkt! Har aldrig hänt dom senaste åren. Jag har en helt ny motor!Mvh.P-O
November 23, 201212 yr comment_122451 När man gör en komptest. Ska man hålla nere gaspedalen i botten eller ska den vara uppsläppt när man drar runt motorn, för det ger väl olika värden med bägge versionerna.
November 23, 201212 yr Author comment_122459 Jag antar att det inte spelar nån roll, bara man gör lika dant på alla cylindrar.Kompressionen måste ju va den samma hur man än gör. Den lilla luft som drasin vid ett kompprov stillastående blir väl densamma även om man trampar gaseni botten. Men det vanligaste är väl att man gör det utan gaspådrag. Borde va det rätta.Mvh.P-O Ändrade %s av %s (%s)
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.