Jump to content

kokar när bilen stängs av


Draken

Recommended Posts

Ifall jag har kört långt/länge och stänger av bilen så kokat det och skvätter ur vatten från lilla slangen

Men temp mätaren står normalt under körning....

Har ny kylare har även spolat ur systemet.

Köpte även fläkt kåpa men fläkten slår i den så jag kör utan just nu.

Vad kan vara knas?

Kan någon topp packning vara dålig?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Har precis gått igenom (går fortfarande igenom) vad du gör. Bytt kylare, termostat, kylarlock och tempen är nu ok, möjligen lite låg (170 Farenheit) enligt min nymonterade tempmätare. Motorn är en nyrenoverad utbytesmotor från 2003 med ny pump. Men vatten försvinner från kylaren. Körde till och från Stockholm-Power meet i helgen och det försvann ca 1 liter. I mitt fall tror jag att det har med kylarlocket att göra??. Ser lite vatten/glykol märken runt prylarna runtom locket.

Med det nya locket läckte det ut ganska mycket via den vägen genom slang och lock. Satte på mitt gamla kylarlock som verkade sitta lite tightare än det nya och det läckte ut i mindre omfattning. Tror fortfarande att det har med kylarlocket att göra då inget annat läckage synns. Nån annan som har haft samma fenomen och hittat en lösning på detta ? Eller kan det vara toppackningen ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...