Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kokar när bilen stängs av

Featured Replies

Ifall jag har kört långt/länge och stänger av bilen så kokat det och skvätter ur vatten från lilla slangen

Men temp mätaren står normalt under körning....

Har ny kylare har även spolat ur systemet.

Köpte även fläkt kåpa men fläkten slår i den så jag kör utan just nu.

Vad kan vara knas?

Kan någon topp packning vara dålig?

Hej,

Har precis gått igenom (går fortfarande igenom) vad du gör. Bytt kylare, termostat, kylarlock och tempen är nu ok, möjligen lite låg (170 Farenheit) enligt min nymonterade tempmätare. Motorn är en nyrenoverad utbytesmotor från 2003 med ny pump. Men vatten försvinner från kylaren. Körde till och från Stockholm-Power meet i helgen och det försvann ca 1 liter. I mitt fall tror jag att det har med kylarlocket att göra??. Ser lite vatten/glykol märken runt prylarna runtom locket.

Med det nya locket läckte det ut ganska mycket via den vägen genom slang och lock. Satte på mitt gamla kylarlock som verkade sitta lite tightare än det nya och det läckte ut i mindre omfattning. Tror fortfarande att det har med kylarlocket att göra då inget annat läckage synns. Nån annan som har haft samma fenomen och hittat en lösning på detta ? Eller kan det vara toppackningen ??

Det är inte så enkelt som att ni fyller på för mycket kylvätska ?

Får aldrig fylla på fullt upp till locket.(men det vet ni väl !)

  • Author

Jo jag vet att man inte ska fylla ända upp!

Nedre kylarslang lossnade när jag kom in till Västerås i helgen =(

Vart lite fundersam över trycket i systemet.

För liten kylare? Defekt kylarlock? (rätt= ca 0.9 bar). Bildas det bubblor i kylaren då motorn är igång? Stiger motortemperaturen mot det röda vid frisk buskörning? Om du får tag i en Block Tester kan du se om du får in avgas i kylvätskan.

http://www.blockchek.com

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.