Jump to content

Vart hittar man mustang delar av bra kvalité?


bossrules

Recommended Posts

Ifall man nu ska renovera sin gamla mustang (302 boss -70). Vart hittar man bra prylar? Finns en uppsjö av olika firmor men man vill inte beställa hem en massa grejer för att sen konstatera att det bara är en massa skit.

Tacksam för svar.

Mvh

Cmc 44

Link to comment
Share on other sites

Det är lite gott och blandat. T.ex. bagagerumsmatta, gångjärn till jaulisiet, lite elektriska prylar, kabelstammar m.m. Eftersom jag inte är ute efter att maximera värdet på bilen så behöver det inte vara dyra NOS delar utan det går bra med eftermarknadsprylar bara dom är av OK kvalité. Nu tog jag för givet att NOS delar är svindyra. Du får rätta mig ifall jag har fel. Kändes smidigt ifall man bara kunde beställa allt från t.ex. Dallas Mustang eller liknande.

Link to comment
Share on other sites

Det heter ju att man får vad man betalar för !

Duger det med Repro delar åt dig så kan jag rekomendera NPD.

Själv försöker jag alltid med Ford org delar i första hand,Brukar vara bättre passform.

Link to comment
Share on other sites

Jag renoverade nyss min 67:a...

man betalar för delarna hur mkt som helst och ändå får man plastiga grejer eller där d stå made in taiwan haha.

Men jag har kört från tony branda, superior mustang parts, champion mustang och ett par andra.

alla har varit olika bra. men det jag skulle rekomendera är att du tar från dem där d står Authorised by Ford lr nått sånt. (det brukar va en liten blå "etikett")

Link to comment
Share on other sites

Mycket reproducerade delar är mycket bra men det finns även mycket skit.

Men som John säger försök hålla dig till Ford så långt det går.

NOS är ju ett begrepp som missuppfattas.

Ford service del märkt ZZ är exempelvis inte speciellt dyrt i många fall.

Många tror ju dessa delar är NOS bara för att de ligger i Ford kartong men så är inte fallet.

Sen finns det ju många repro delar som håller samma klass som originaldelar.

Håller med John i stort att "man får vad man betalar för" men NOS behöver inte vara bättre.

NPD och Scott Drake har ju delar som håller klass

Scott Drake är ju en tillverkare som i många fall köpt Ford original verktyg

Exempelvis köpte jag till min 69-a nya glas till baklyktorna.

Dessa var gjorda i Fords formar och de var 100% exakt lika som originalet.

Bäst är att du räknar upp de delar du vill ha så får du säkert bra svar här! :)

Link to comment
Share on other sites

Det har du alldeles rätt i. Har efter många år lärt mig det men likt ändå är det lätt att stirra sig blind på konor och ören eller dollar i det här fallet.

Har köpt lite grejer av Tony´s Mustangparts. Det mesta har varit helt ok. Det som har varit dåligt har jag fått byta utan att han har knarrat. Så jag kan inte klaga på Tony´s service men visst hade det varit bättre ifall grejerna hade varit bra på en gång.

Vart köper du dina Ford original delar?

Link to comment
Share on other sites

AB Sven Ullman brukar sälja det bästa förekommande repro som finns på marknaden.Kan även ha Ford org hemma.

Han är mycket kräsen själv när det gäller passform/utseende.

Så vill du inte chansa på att beställa själv rekomenderar jag honom.Har aldrig varit några problem att reklamera något.

(vilket jag bara har behövt göra en gång under alla dessa år,fel färg på hood decal.det va inte hans fel)

Link to comment
Share on other sites

Bob Perkins i USA, som antagligen är "Gurun Nr1" på Boss brukar ibland sälja ut lite delar på E-bay. Då gäller det i huvudsak endast NOS-delar.

För ett tag sedan hade han bl.a bagagerumsmattor till 69 och 70 Boss att sälja. Jag följde inte budgivningen men utgångspriset på en matta var $3.500!!!!!!!

Som sagt, man får vad man betalar.

Sedan förstår jag att de som köper dessa delar aldrig kör med sina bilar utan endast har dem för show och till samlingen.

Link to comment
Share on other sites

.......................................

Scott Drake är ju en tillverkare som i många fall köpt Ford original verktyg

Exempelvis köpte jag till min 69-a nya glas till baklyktorna.

Dessa var gjorda i Fords formar och de var 100% exakt lika som originalet.

.................

Står det inte Scott Drake på dom ? Bruker stå det på deler från scott Drake!

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

AB Sven Ullman brukar sälja det bästa förekommande repro som finns på marknaden.Kan även ha Ford org hemma.

Han är mycket kräsen själv när det gäller passform/utseende.

Så vill du inte chansa på att beställa själv rekomenderar jag honom.Har aldrig varit några problem att reklamera något.

(vilket jag bara har behövt göra en gång under alla dessa år,fel färg på hood decal.det va inte hans fel)

Kan bara hålla med! Sven vet var han ska ta grejjerna ifrån. Han har LÅNG erfarenhet av leverantörer.

Prata med honom, mycket "lättpratad";) Jag har själv köpt mycket av honom. Aldrig blivit besviken.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Tycker även att Rolands Mustang parts verkar ha genomgående bra grejor. Det jag har köpt iaf.

Jag köpte tändkablar av Roland. Skulle va originaltyp, men det var dom inte.

Eftersom det var byxbrottom så klagade jag inte. Ingen större förlust. Kan va

bra att ha ett par extra liggandes. Köper nya nu av Ullman. Då vet jag att det

blir original.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...