Jump to content

Registreringsbesiktning


maniouras

Recommended Posts

Tja!

Jag ska registreringsbesikta min mustang om nån vecka.

Den är 67:a med en 302 motor i. Men enligt VIN numret ska den ha en 289.

Den har dubbelförgasare från Holley och en lite Elderblock grejer på.

Tror ni att den kommer gå igenom eller att ja ska få avslag pga motorn???

Jag vet inte riktigt hur många hk den har men mekanikern tror runt 300 hk.

Nått mer jag bör tänka på?

tack / ilias

Link to comment
Share on other sites

hej bes min 68 ,302 med edelbrok dubbel förgasare samma där det ska sitta en 289 i, på bes sa dom att den finnes även med 302 så det är ok ,förgasarna brydde dom sig inte om, det enda som var på min , för hög co halt troligtvis pga dubbla förgasare.

mvh john

Link to comment
Share on other sites

Det bör inte vara några problem, det går inte att se utanpå om det är 302 eller 289 (om det är en "gammal" 302).

Jag regbesiktade/besiktade min 66'a med en 5.0 från 91 (utan bränsleinsprutning) och besiktningsmannen frågade bara om det var en 200 hästars motor (vilket jag besvarade med "det ska det va enligt den som sålde motorn").

Om det inte är på tok för mycket hästar eller uppenbara trimprylar som dominerar motorutrymmet så frågar dom nog inte ens.

Lycka till

Link to comment
Share on other sites

Det bör inte vara några problem, det går inte att se utanpå om det är 302 eller 289 (om det är en "gammal" 302).

Jag regbesiktade/besiktade min 66'a med en 5.0 från 91 (utan bränsleinsprutning) och besiktningsmannen frågade bara om det var en 200 hästars motor (vilket jag besvarade med "det ska det va enligt den som sålde motorn").

Om det inte är på tok för mycket hästar eller uppenbara trimprylar som dominerar motorutrymmet så frågar dom nog inte ens.

Lycka till

Ok då vet jag!!

Men jag tycker att Mustang Club i sverige ska ha en egen registrerings besiktnings man!!

om vi är 1000 medlemmar så kan var och en av oss betala 25 kr/ månad.. det blir en månadslön på 25 000 då... haha

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...