Jump to content

Krantz Challenge i Vännäs


pools

Recommended Posts

Nu på lördag är det tävling i Vännäs. Krantz Challenge. Vi har ju Mustangträff samtidigt.

Jag hoppas att ni ställer upp mangrant, eftersom minst två av medlemmarna kommer

att tävla. Gunnar med sin Mecury -55, och jag själv med min -68:a. (Mustang).

Förmodligen kommer Gunnar att gå längre i tävlingen än jag, men det spelar ingen roll,

det kommer att bli kul att se hur långt man kommer med en dussinbil.

Hoppas att någon fler ställer upp. Tänk om vi kunde bli hälften av startfältet!:P Fast då

krävs att vi blir minst 15 Mustanger, och det blir vi nog inte. Eller? Ingen av oss har nåt

att skämmas över. Vi har jättefina bilar allihop. Så kom tidigt på lördag morron, och

anmäl er till tävlingen.

Här är en video som visar hur det går till.

http://www.youtube.com/watch?v=E-56W0Bn2To

Och här är reglerna: http://www.usabil.nu/KranztChallenge/tabeller.asp

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Då var vi tillbaka från Vännäs, och Krantz Challenge. Det var en fantastisk dag.

Strålande sol hela dagen.

Fyra Mussar ställde upp i tävlingen. Men det känns som om man har en "dussinbil",

bara en gick vidare från första omgången. Karin och Hasse Westboms 66:a. Det

var jättekul!:D Men det var ännu fler Cheva Bel Air som inte heller gick vidare.

Det är också en "dussinbil". Vi är för många, och därmed för vanliga. Men det var

skitkul att va med!:P Vi kommer att lägga en träff med Mustangklubben nästa år

också tillsammans med Krantz Challenge, var än det blir. (Vi får hoppas att det

blir rätt nära).

Vi blev inte så många i hagen idag, men vi som kom hade som vanligt jättetrevligt!

Jag hoppas också att vi kan hälsa en ny medlem välkommen till klubben. Erik Andersson

med fru, från Hörnefors. En Signal Flare 66:a. Mycket snygg bil. Välkommen Erik!

En titt i Vännäs Motormuséum gjorde dagen fulländad. Gudars vad motorer det finns där!

Allt ifrån utombordare via bilar och motorcyklar, flygplan, helikoptrar, skotrar, jetmotorer,

torpedbåtsmotorer och gud vet allt. Man skulle behöva en hel dag på sej för att smälta

alla intryck av vad som samlats här! Det var verkligen en upplevelse.

Bilder från tävling och träff kommer lite senare, precis som alla bilder från dom andra

träffarna vi haft i sommar. Men tiden räcker inte riktigt till. Jag är en som skulle behöva

några timmar till varje dygn. Fyra till, skulle va bra.;) Jag skulle också behöva någon

som tar på sej att fota från våra träffar, och lägga upp bilder på forumet och på

hemsidan.:wave: Rutger?

Mvh.

P-O

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...