Jump to content

Kan man ta reda på till vilket land ens bil blev exporterad till?


bossrules

Recommended Posts

Som sagt. Kan man ta reda på till vilket land ens bil blev exporterad till? Enligt Marti reporten så blev min bil byggd för export. Förmodligen till Europa eftersom det monterades en km/h hastighetsmätare. Jag har historiken från slutet av 1976 men bilens första 6 år har jag ingen aning om.

Link to comment
Share on other sites

Nja.....Om det under DSO står 90-96 betyder det bara at den er gjord for export. Dock kan det finnes VIN# serier som har blivit exporterad til en spesifik marknad. At den har hastighetsmetare i km/h utesluter en del lænder som marknad. Står det inte i din Marti reporten hvilket land den blev såld i?

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Min kom till Sverige 1976 så den blev inte såld som ny i Sverige. Kollade in Boss302 sidan igår. Såg mycket intressant ut så tack för tipset. Har provat att registrera mig men det går inte just nu men man får väl prova sedan. Eftersom du verkar kunna din sak så blir jag lite nyfiken på ifall även du har en Boss?

Link to comment
Share on other sites

Min kom till Sverige 1976 så den blev inte såld som ny i Sverige. Kollade in Boss302 sidan igår. Såg mycket intressant ut så tack för tipset. Har provat att registrera mig men det går inte just nu men man får väl prova sedan. Eftersom du verkar kunna din sak så blir jag lite nyfiken på ifall även du har en Boss?

Vet du hvilket land Bossen blev importerad från?

Ska inte va nåt problem med å registrera på Boss 302 siden!

.......du verkar kunna din sak ......

Nåja.....Vi lærer nytt HELE livet. ......

......lite nyfiken på ifall även du har en Boss.......

Inte nu mer, men egde 0F02G175922 i 13 år!!!! Sålde den for att jag ville "uppgradere" lite ;-)

http://www.ponysite.de/johnbakke.htm

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Kollade in länken och ja må säga att det är verkligen en unik bil du äger:D. Mycket intressant historia. Ibland är föräldrar bra att ha:D. Har registrerat mig på Boss sidan nu. Men det verkar mest som att det är original som gäller men man kan nog ändå hitta mycket intressant ändå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...