Jump to content

Hjälp i Stockholm sökes


Artur

Recommended Posts

Har nu gett upp. Jag kanske får skylla mig själv för detta.

Förra veckan i måndags åkte jag in till bilprovningen och tänkte att det kanske är bra om jag häller i lite E85 i tanken ifall den skulle ha lite hög CO.

Besiktningen gick bra:D. Åkte direkt till jobbet glad som man var.

På kvällen vart det tvärstopp, jag fick knappt igång bilen och när den väl hoppade igång så hoppade han bara som om bara halva motorn var igång. Känns att den inte tänder på några cylindrar och så finns det ingen tomgång. Tror att den går fett? Lät den stå några dagar och efter det försökte jag starta den igen för att min kolega skulle få höra, då gick den igång som om inget hänt för att efter 15 sek gå ner till samma missande gång.

Jag tänkte jä--la E85 och idag tömde jag hela tanken hälde i 98 med blyersättning, sög även ur röret till förgasarn och hoppades på under.

Men nej, har kört ett ganska bra tag med att varva upp den och köra en bit bara för att få 98-an komma in i cylindrarna. Plockade ur stiften som var riktigt sotiga och rengjorde. MEN NEJ.

Det kommer även ut soppa vid sidan av förgasarn och lägger sig som en liten pöl på insuget.

Jag känner att jag inte har kunskaperna för att få igång bilen, om jag försöker plocka isär förgasarn så får jag aldrig ihop den igen.

Därför vädjar jag om hjälp:

Är någon så pass kunnig eller känner ni någon bra verkstad som kan våra Fordar för att göra en koll/reparera henne. Jag kan få hjälp med bärgning, bara jag vet vart. Den står just nu på jobbet i Vällingby.

Bilen är en 65-a, 289 med holley 4-port.

Tacksam för svar / Artur

070 757 42 88

Link to comment
Share on other sites

Du behöver inte ge upp. Du behöver förmodligen bara en genomgång av förgasaren eller ev. en ny om den är väldigt sliten.

Är det först nu som den flödar över så att bensin rinner/droppar ner på insuget? Vill du ha in hela bilen på verkstad eller vill du

demontera förgasaren och skicka den till någon? Finns säkert medlemmar i Stockholm som vet om bra verkstäder. Ska kolla efter firmor som renoverer förgasare så återkommer jag.

Mvh. Mats

CMC 2089

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jodå det finns hjälp att få, jag tycker faktiskt att du skall försöka

själv, Mustang och resten av USA Järn från 50-och upp är byggda

av idioter för idioter:p.

Nåja

Vi vanliga id-oter skall kunna skruva med dessa vagnar utan att

känna okunskap, köp en förgasrompackningsatts, finns även till

din Holley, kolla vad du har för LIST Nr, står stansat på insugsdelen

på förgasaren 1850 eller liknade, där chooke spjäll sitter, usidan,

glasögon på;).

Ange nr när du beställer packnings och renoveringssattsen:).

När du fått hem packningsatts med vad som behövs så plockar

du ner förgasaren, ett råd, använd digitalkamera;).

Jag är säker på att om du bara följer vad som står i medföljande

papper så har du ett mindre problem, dessutom finns vi ju här

på forum om det ski-er sig:wave:.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jodå det finns hjälp att få, jag tycker faktiskt att du skall försöka

själv, Mustang och resten av USA Järn från 50-och upp är byggda

av idioter för idioter:p.

Nåja

Vi vanliga id-oter skall kunna skruva med dessa vagnar utan att

känna okunskap, köp en förgasrompackningsatts, finns även till

din Holley, kolla vad du har för LIST Nr, står stansat på insugsdelen

på förgasaren 1850 eller liknade, där chooke spjäll sitter, usidan,

glasögon på;).

Ange nr när du beställer packnings och renoveringssattsen:).

När du fått hem packningsatts med vad som behövs så plockar

du ner förgasaren, ett råd, använd digitalkamera;).

Jag är säker på att om du bara följer vad som står i medföljande

papper så har du ett mindre problem, dessutom finns vi ju här

på forum om det ski-er sig:wave:.

Det är som Lasse säger.

Jag har totalrenoverat motor, bakaxel och Holley-förgasare på min '70 Mach1 utan någon tidigare erfarenhet. Med tid, tålamod och bra källor att hämta kunskap från så är det inga problem att börja fixa själv. (en liten ekonomisk buffert ifall ngt skulle skita sig kan iofs vara bra att ha oxå :) )

Link to comment
Share on other sites

Det är som Lasse säger.

Jag har totalrenoverat motor, bakaxel och Holley-förgasare på min '70 Mach1 utan någon tidigare erfarenhet. Med tid, tålamod och bra källor att hämta kunskap från så är det inga problem att börja fixa själv. (en liten ekonomisk buffert ifall ngt skulle skita sig kan iofs vara bra att ha oxå :) )

Jovisst, det skulle jag säkert ochså kunna klara av om jag bara hade tid och ork. Just nu sitter jag och jobbar 10-18 på veckorna + lördagar, brukar komma hem vid 19-tiden då ska man snabbt käka, byta om och åka 1 mil till ett mörkt garaget, väl framme kanske vid 20 ska man börja plocka isär grejer för att snabbt konstatera att man inte har ett verktyg eller del som skulle behövas (för det är ju klart att allt ska skita sig) då åker man hem. Efter några såna dagar säger frugan att bilen verkar vara viktigare än henne, och så är även det igång.

I garaget där bilen står kan man göra mindre reparationer, det finns inte ens riktig ventilation och bilen sotar ordentligt.

Nää, den här gången behöver jag hjälp för på jobbet får den inte stå.

Jag måste skaffa mig ett riktigt garage där man kan hissa upp bilen eller bara man har lite space runt om den som ligger lite närmare hellst i huset där bilen kan vara isärplockad en längre stund. Men det kanske är allas drömm.:)

Link to comment
Share on other sites

Jodå Artur! Stora problem med garage är det speciellt om man vill skruva lite med.

När jag vinner på lotto ska jag bygga mig ett eget.:D

O. fruntimmer ska vi inte göra sura, dom är inte som oss andra grabbar.

Link to comment
Share on other sites

Efter några såna dagar säger frugan att bilen verkar vara viktigare än henne, och så är även det igång.
Du får ha lite tålamod, dom lär sej efter några år! Jag har nått den åldern då frugan är jätteglad när man är borta på kvällarna, så hon kan få va ifred!:-) Att det tillhör dom dagliga rutinerna. Hem efter jobbet, äta middag, till garaget, meka, hem igen, borsta tänderna, sova. Frun tittar på TV mens du är i garaget. Fast det tar några år, du kanske inte kan vänta så länge? ;-) Mvh. P-O Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Du får ha lite tålamod, dom lär sej efter några år! Jag har nått den åldern då frugan är jätteglad när man är borta på kvällarna, så hon kan få va ifred!:-) Att det tillhör dom dagliga rutinerna. Hem efter jobbet, äta middag, till garaget, meka, hem igen, borsta tänderna, sova. Frun tittar på TV mens du är i garaget. Fast det tar några år, du kanske inte kan vänta så länge? ;-) Mvh. P-O

Frugan är mer tolerant nu än när jag köpte den så det går åt rätt håll.;)

Däremot skulle det inte skada om man hade garage i huset, då skulle hon kunna komma ner och kika vad man gör.

Link to comment
Share on other sites

Problemet är löst.

Verkstaden plockade isär förgasarn och hittade en liten metallflisa som satte sig i ena nålen vilket gjorde att den flödade alldeles galet med soppa.

Tack för hjälpen

/Artur

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...