Jump to content

Johan Björling (Huddinge, Stockholm)


Recommended Posts

Halloj!

För närvarande äger jag ingen Mustang, men förhoppningsvis ska den saken förändras nästa sommar. Jag och en vän planerar en resa över till staterna för att lägga rabarber på en Mustang GT 5.0 Hatchback med targatak och manuell växellåda helst från 1993 med skinnklädsel. Dem verkar inte helt lätta att få tag på, och jag har bara sett en sån ute på Blocket.se i olika omgångar. Tillverkades det några på 90-talet med targatak? Jag har bara sett såna på årsmodell 1987.

Som planen ser ut nu kommer vi använda en firma som importerar bilar som dem sedan handikappanpassar. Hela köpet hoppas jag går att genomföra från Sverige och även att skicka in bilen på verkstad som går igenom den, gör ordentlig service och byter ut sånt som är dåligt. Jag inbillar mig att verkstadsbesök i USA är billigare än i Sverige, men inte nödvändigtvis så mycket billigare. När allt är klart åker vi till USA och gör en roadtrip i Kalifornien med nya fina Mustangen och avslutar resan med att lasta bilen ombord på en båt.

Övrigt om mig är att jag bor i hus i Huddinge som jag arbetar på dygnets alla ljusa timmar. Dagtid jobbar jag med business intelligence och utvecklar även verksamhetssystem. Måndagar är tennisdagar, och förhoppningsvis blir alla övriga veckodagar Mustangdagar om ca ett år.

På helgerna brukar jag pipa iväg med min Saab 9000 2.3T (200hk) ut i skogen eller åt det hållet, och ta långa skogspromenader.

Saker jag vill prova på åtminstone en gång:

* Folkrace

* Köra bigfoot

* Bilexpedition med landrover defender eller motsvarande

* Fjällvandra

Saker jag provat på åtminstone en gång:

* Fortkörningsböter (första och enda) för att ha kört 3km/h för fort (höll 113km/h på 110km/h sträcka i Örebro... inte okej enligt polisen)

* Köpt hus

* Målat om ett helt hus utvändigt

* Trimmat en Saab

* Inte fångat en fisk på en hel sommar trots många försök och ny och dyr utrustning

* Jackat upp en bil med domkraften mot bromsledningarna... däckbytet blev en större operation än tänkt

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...