Jump to content

Gnissel i framvagnen


pools

Recommended Posts

Hej!

Jag har det klassiska problemet med gnissel i dom övre länkarmarna. Jag får

smörja varje vår innan säsongen börjar. Men det går inte in mer fett i nipplarna

längre. Det går helt enkelt inte. Jag snackade med en kompis om detta och han

hade bytt klänkarmar, och sen har det varit tyst.

Min fråga är: Räcker det med att byta axeln, http://shop.autocraftinvestments.com/images/products/thumbs/3047-2.jpg

eller måste man byta hela paketet? http://shop.autocraftinvestments.com/images/products/thumbs/3082-2a.jpg

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jag bytte just "hela paketet" och passade på att göra shelby-sänkning samtidigt.

Fick en ny bil!!! :)

Bytte även gummi"packningen" mellan fjädern och tornet.

Den gamla var stenhård och helt slut.

Innan så gnisslade det för minsta gupp.

Nu är det tyst o fint! :)

Men om gnisslet sitter i bärarmen så visst räcker det med att byta den inre "bussningen".

/Björn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Eftersom även de yttre hylsorna är gängade i bärarmsdelen så rekommenderar jag att du byter hela delen. Extremt skitdåligt gängat så när du fått av de gamla är risken stor att det inte finns något kvar att gänga i. Bonus är att du även får med ny övre kulbult om du köper komplett.

Jag har testat den enklare varianten med enbart byte av innre, jag fick då erfarenhet av den bristfälliga konstruktionen.

Link to comment
Share on other sites

Eftersom även de yttre hylsorna är gängade i bärarmsdelen så rekommenderar jag att du byter hela delen. Extremt skitdåligt gängat så när du fått av de gamla är risken stor att det inte finns något kvar att gänga i. Bonus är att du även får med ny övre kulbult om du köper komplett.

Jag har testat den enklare varianten med enbart byte av innre, jag fick då erfarenhet av den bristfälliga konstruktionen.

Hej

Jag har ochså bytt den inre axeln. Ett jädra skitjobb, fick svetsa fast muttrarna eftersom att gängorna var helkass. Nästa gång (om det behövs) byter jag hela.

/Dan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...