Jump to content

växellåds problem


rottis

Recommended Posts

Å vad hände med T5an? Vore intressant att se hur den ser ut inuti nu :P

Du bör komma en bit längre med en frisk T5a, beror ju helt på hur man kör. Har själv en helt standard T5 med ca 12000mil i min Fox som gått tre säsonger med ganska lagom vass 5.0 och skruvkompressor. Tippar på runt 500hk i maskinen och mycket vrid även på låga varv tack vare skruven.

Har man en frisk T5 med div mods som en ny lagerbricka där bak och ett hårdare uppspänt preload på bottenstocken så tål den en 408a ett tag. Beror ju givetvis på hur 408an ser ut.

Annars - satsa på en Tko eller liknande, Ford Racings låda från Cobra R 5.8 med rätt bellhousing och allt tycker jag känns rätt prisvärd trots allt.

Link to comment
Share on other sites

åkte lugnt på ettan la i tvåan åkte i typ 40 50 sen trampade jag på så det spann inget ryck eller ngt, utan vridet fick det att spinna ca 20 meter sen small det. ligger bitar av drev i botten på lådan. inget som var ngt våldsamt. köpte ett t5 kit från set. special enginering team. det sa att det skulle palla med standard däck. har 420 hk.

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit inne på att byta låda, för att få 5:e växeln.

Då har folk sagt åt mig att T5 är för klen. sen hävdar vissa att den ska hålla.

Men kollar man deras hemsida är det som John säger TKO som gäller.

Link to comment
Share on other sites

Tycker det låter skumt ändå, antingen har du haft grym otur eller var inte lådan bättre... Även om den var förstärkt så måste den varit frisk i huset från början. Får de gå hårt så är det inte alltför sällan lagerlägena pressat ut, menar då läget mellan ingående/utgående axel och bottenstocken - avståndet mellan dessas centrumlinjer ökas och kuggen glider isär helt enkelt. Men visst, det kan ligga på fel sidan gränsen med din 408a. Jag kan bara jämföra med min Fox och det är ju inte riktigt samma sak. Den studsar i stort sett aldrig i bakvagnen, kör även 3.73 i den så det går lite lättare för lådan än standard. Hade du fått det garanterat att det skulle hålla?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...