Jump to content

Ungdomsdrömmen går i uppfyllelse


Recommended Posts

Hej alla!

Jag har varit medlem sedan februari 2011, men inte skrivit något på denna länk ännu. Däremot har jag varit ganska aktviv i forumet. Jag började titta på mustanger i början på detta år. Jag ville ha en cab, årsmodell 65-68 då jag tyckte de var snyggast. De jag hittade i Sverige uppfyllde inte mina krav till det pris det begärdes. Då jag hade planerat en resa till min syster i Florida i april började jag luska efter bilar i detta område. Slutsatsen är att jag kunde hitta en bil för c:a 130 - 140 tkr. Men med frakten, momsen och tullen, samt allt krångel med att få den registreringsbesiktigad i Sverige fann jag att det var ingen god affär. Men, som ni vet som tittar på blocket, så dök det upp en fin cab 1970. Ni vet, de som tittar på denna annons har även tittat på dessa. Då fann jag min 70 cab till resonabelt pris. Ett plus var ju att det var 15 min bilresa från mig.

Jag har jobbat hela mitt liv i Handelsbanken, från 1970- 2009, Vilket har gjort att jag har full andel i vår vinstandelsstiftelse Oktogonen. Detta öppnade för att jag kunde förverkliga min ungdomsdröm.

Jag köpte bilen, som är en Cab 1970 med en 302:a V8 med C4 automat. Bilen omlackades 2006 till Citroen-röd.

Jag har nyttjat bilen ganska mycket denna sommar, förutom besöken på Lissma även på American Car show i Norrtälje samt på Classic Car Show i Rosersbergs Slottspark.

I mitten på oktober komer SET (Special Engineering Team) att ta hand om bilen för att bl. a. installera trepunktsbälten, nya cablister, byta insug och förgasare, samt lite andra "småjobb".

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...