Jump to content

Reservdelar


Gtttggg

Recommended Posts

www.latemodelrestoration.com

Har jag handlat av flera gånger och ställt många frågor via mail.

Funkat kanon för mig.

Björn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tusen tack för tipset. :) Jag sökte på insugsrör och upptäckte att det är billigare än Mustang unlimited. De tar $519,95 och LRS tar $239,99. LRS har dessutom samtliga packningar och termostat som ingår.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... brukar skilja en del mellan shopparna men att MU skulle ta mer än dubbelt, verkar skumt!

Skicka ett email o fråga så att du är säker på att det är samma pryl på båda ställena.

Good luck!

/Björn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hmm... brukar skilja en del mellan shopparna men att MU skulle ta mer än dubbelt, verkar skumt!

Skicka ett email o fråga så att du är säker på att det är samma pryl på båda ställena.

Good luck!

/Björn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag har gjort det och väntar på svar från dem.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... brukar skilja en del mellan shopparna men att MU skulle ta mer än dubbelt, verkar skumt!

Skicka ett email o fråga så att du är säker på att det är samma pryl på båda ställena.

Good luck!

/Björn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har fått svar från dem och det är detta: they have theirs listed as a Genuine ford part ours is an direct replacement piece

Jag tolkar det som att LRS säljer den delen som ersätter *kylkanalen* enbart och inte hela insuget om det stämmer.

http://www.latemodelrestoration.com/item/LRS-9424A/1996-98-Mustang-Gt-Intake-Manifold-Kit

Link to comment
Share on other sites

AM=American Muscle

Kan stämma att de inte skeppar "overseas" men skicka en fråga så löser det sig säkert. :)

Min erfarenhet är att web-shopparna som nämnts här ovan är MYCKET serviceminded.

/Björn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

hej

det billigare alternativet är troligen helt plast(eller kinatillverkade)men dom är heltOK har tagit hem och fått monterade mycke bra passform o kompletta

skall du köpa något så köp det där det främre kanalen är aluminium+termostathust

hör gärna av dig om de strula för dig kan jag kanske hjälpa dig

Link to comment
Share on other sites

hej

det billigare alternativet är troligen helt plast(eller kinatillverkade)men dom är heltOK har tagit hem och fått monterade mycke bra passform o kompletta

skall du köpa något så köp det där det främre kanalen är aluminium+termostathust

hör gärna av dig om de strula för dig kan jag kanske hjälpa dig

Hej.

Både LRS och Mustang unlimited säljer kompletta insug där främre kanalen är av aluminium samt termostathuset. Enda skillanden är priset och unlimited säljer original medans LRS säljer eftermarknadsinsug.

http://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=F4008+01

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Någon som har handlat från LatemodelRestoration nyligen? Står på deras sida att de inte skickar delar internationellt längre, utan man får ordna frakt själv vilket verkar krångligt.

Behöver ett nytt insug till min 96:a GT, det gamla har börjat fukta lite... Tänkte även eventuellt byta till BBK:s 78mm spjällhus när man ändå håller på... Skall också byta bussningar i länk-armarna bak tyckte bilprovningen, någon som har erfarenhet av polyurethan-bussningar?

Vad brukar "kostnaden per dollar" bli när man beställer från USA, antar att det tillkommer en del straffavgifter som tull och moms?

/Benny

Link to comment
Share on other sites

Brukar räkna 10kr så är man safe! Det som tillkommer på priset är ju 25 procent moms och lite tullavgifter, så räknar du 10kr så är det lugnt :). Brukar ta någon av dom billigaste. typ 7-10 dagar eller något. Finns delarna inte i lager så står det när dom tror det skickas, summit har nog världens bästa kundservice så om det strular lite med att det blir ännu längre väntetid så kommer ändå delarna fram säkert. Och undrar du något är det bara å skicka till dom så svarar dom snabbt.

Link to comment
Share on other sites

Är det nån som kan rekommendera bra och pålitlig webbsida i USA där man kan köpa reservdelar/tillbehör till GT -98?

Om du inte vill ta hem delarna själv så gör jag det till dig utan att lägga på 200%. Mitt företag handlar med de största grossisterna i USA och på det viset kan vi hålla bra priser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...