Jump to content

Förslag på firma för hjälp med import av Mustang från USA


COCS

Recommended Posts

Hej

Är mkt tacksam om ni som vet eller har god erfarenhet av en firma i Sverige som ’hjälpt’ er köpa / importera en bil från USA skriver namnet här, tack!

Jag vill ha att göra med ngn som är seriös och som man kan lita på att dom har ett gott omdöme, så att man inte får hem en bil som är kass på ett eller annat sätt.

Det behöver inte gå snabbt, utan huvudsaken är att personen eller firman är seriös och gör ett bra jobb och att dom kan det här med gamla bilar och gör en korrekt bedömning före köp.

Så tips om namn på företag mottages tacksamt i denna tråd.

Mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

Det absolut bästa och billigaste bör vara att du först kollar de bilar som är till salu här i Sverige. På Blocket.se finns närmare 150st 60-tals-Mustanger till

salu. Skall du anlita en firma att kolla utbudet i USA lär du få betala betydligt mera och samtidigt riskera att deras omdöme inte motsvarar dina för-

väntningar.

Har du däremot bestämt exakt vilken modell du vill ha kanske utbudet i Sverige kan vara begränsat och då får man titta utanför Sveriges gränser.

Glöm inte att det finns gott om Mustanger nere i Europa också, se t.ex mobile.de.

Link to comment
Share on other sites

Jo, jag har sett att det finns många Classic Mustanger i Sverige på BLOCKET och känner även till 'mobile.de', men bra att du påpekar detta.

Jag är dock ute efter en cab av 65-67 års modell och då är det betydligt färre att välja mellan i Sverige och flera av dessa begärs priser på 250-300000 kr.

Jag kan inte påstå att det skulle bli påtagligt mkt billigare att köpa i USA och det är också förenat med extra mkt jobb, oro och risker av olika slag.

Det är dock roligare att köpa en egen bil i USA, eftersom det då är så att det blir 'min' bil på ett annat sätt. Kan inte förklara riktigt, men det ger en annan känsla. Jag är inte ute efter att köpa ---> sälja för att tjäna pengar, utan vill hitta en bil att behålla ett tag.

Fördelen att leta i USA, är att utbudet är enormt mkt större än i Sverige, så jag har mkt bättre förutsättningar att hitta en bil så som jag vill ha den. Då är det värt det extra besväret.

Är dock mkt tacksam för ytterligare råd / tips.

Mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

Varför åker du inte över själv och kollar efter det att du hittat vad du letar efter på nätet hemmifrån? Då kan du verkligen kalla den "din" Hjälp med allt i USA är inga som helst problem t.ex. European Pro Corp. i Fort Lauderdale, drivs av en oerhört seriös kille som prata svenska och som har hållit på med detta i 20 år. Kan verkligen rekommenderas.

Magnus Widell

Link to comment
Share on other sites

Varför åker du inte över själv och kollar efter det att du hittat vad du letar efter på nätet hemmifrån?

Jag instämmer! Jag var över i våras och flyget kostade 5600kr ToR! Motellnatt kostar 400kr för ett bra rum. Tråkig japansk hyrbil är nästan gratis. Samt Mustangerna finns i överflöd hos handlarna överallt. Som grädde på moset får man en rolig semester med minnen för livet.

Link to comment
Share on other sites

Jag instämmer! Jag var över i våras och flyget kostade 5600kr ToR! Motellnatt kostar 400kr för ett bra rum. Tråkig japansk hyrbil är nästan gratis. Samt Mustangerna finns i överflöd hos handlarna överallt. Som grädde på moset får man en rolig semester med minnen för livet.

Stämmer det verkligen att Mustanger årsmodell 1965-67 som "COCS" är ute efter finns i överflöd hos handlarna överallt?

Link to comment
Share on other sites

Tack för era svar!

Jag kan gärna åka över Pölen och handla själv, men tänker det är inte så lätt som det låter. Har vart i USA förut och vet det tar tid med allt runtomkring...

Har man hittat en bil på Internet som man tycker verkar bra, så åker man och får se den och upptäcker den är dåligt renoverad eller andra problem, då får man åka hem igen - utan bil. Det finns flera oseriösa säljare och det behöver man inte åka till USA för att upptäcka - finns gott om dom här hemma i Sverige också, men då är det närmre hem igen. Vart med om det senast i veckan då jag åkte ca 2x30 mil och fick se en bil med ett motorrum i nyskick, men yttersidan = lackeringen var bland den sämsta garagelack jag sett, sliprepor och rostrinn i alla skarvar + en massa rost i skuffen och ärgade dåliga reglage inuti - det var utlovat av säljaren att bilen var i superfint utställningsskick (195000 SEK för en HT -67), vilket var långt från sanningen. Därför kan det vara bra att få hjälp av en seriös etablerad förmedlare i USA som kan 'hojta' till när han hittat ngt han tycker är bra.

Alternativt, kan man planera t.ex. 10 dagars semester i USA och åka runt lite och kolla bilar och har man tur, hittar man en man vill ha...

Mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

Min chef åker över till LA innan vintern å ska bla kolla lite bilar och delar,han är en bra affärsman och jag kan lite om bilar, har skruvat till och från i 30 år, har en 66 fastback i garaget.

Vi planerar att ta hem en container.

Tanken är att jag letar objekt hemifrån med hjälp av dagens teknik så att han kan kolla upp lite intressanta grejor och knyta kontakter under de 2 veckorna han är där.

Hans son bor där så vi behöver inte stressa fram nåt utan främst göra en plan och kolla hur vi ska gå till väga i transporten till sverige.

Vi har inget intresse av att tjäna pengar på någon utan bara dela kostnader och utlägg.

Kolla marknaden i området runt LA och hittar du nåt så kan vi nog hjälpa till. Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...