Jump to content

Vi pratar smartamobiler! Android, iPhone, Windows Phone


Daniel Linde

Vilken smartphone har du?  

91 members have voted

  1. 1. Vilken smartphone har du?

    • iPhone
      32
    • Android
      50
    • Windows Phone
      1
    • Symbian (Nokia)
      5
    • Annan Smartphone
      3


Recommended Posts

Hej, valde en Andriod, dels för att jag HATAR ITunes, och dels för att den blev billigare(experia) , men frun har iPhone och det som jag tycker dom lyckats bättre med än dom flesta är användarvänligheten, där är dom enligt mig ledande, sen är telefonen i övrigt inte så bra tycker jag, batteritiden tycker jag suger på alla smartphones, eller om någon har hittat någon som är bra får dom gärna tipsa :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
(redigerad)

Jag bara älskar min nya Prime. ;)

Riktigt trevligt med android på tabletten.

Tror dock att det lämpar sig bättre på en sådan en på en telefon.

Bara bra än så länge iaf!!!

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk

post-1-144839175476_thumb.jpg

post-1-14483917549_thumb.jpg

post-1-144839175499_thumb.jpg

post-1-144839175512_thumb.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Den är jäkligt bra, tog lång tid innan jag bytte men ångrar inget. Enda nackdelen är at den har lite problem att synca 100% mellan olika devices. Alltså, den syncar allt, inloggningar, lösenord, favoriter etc och den behöver ingen plug-in utan bara ett google-konto.

Kör den till 99% nu, enstaka fall vissa sidor inte fungerar kan man få använda IE skiten.

Link to comment
Share on other sites

Jag kör båda OS pga att vi inte kan köra OSX på jobbet, därav vinsten med Google Chrome då den syncar allt mellan mina devices.

Privat kör jag Macbook Air + Imac 27

Arbetet en HP Elitebook med Win 7.

Chrome är hjälpredan mellan allt detta.

Alla uppgifter syncas mot Google kontot, inga plugin behövs.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att du kan välja vad den ska synca, som favoriter, login, webbhistorik och en massa mer. Kg rekommenderar att du testar den. Den är snygg, väldigt slimmad i utseendet och vrålsnabb. Jag körde Opera innan för bokmärken men tröttnade på att installera plugins. Men opera är grymt bra för övrigt.

Link to comment
Share on other sites

Det där med reklamen är lite skumt, jag har trott att det varit för jag handlat med säljare i USA men undra om det har med Google-kontot att göra?!! Har du hört detta för det fullkomligt rasar in mail... men det kan ju vara för man mailar till USA och det sugs upp någonstans också.

Link to comment
Share on other sites

Självklart kan du köra Chrome utan att ha ett Google-konto och det är inga problem att köra utan att logga in utan det handlar mest om utökad funktionalitet. Körde länge och väl utan inloggningen bara av den anledningen att det är en riktigt bra/snabb browser, men numera kör jag konstant inloggad och tycker att det fungerar strålande.

Någon påverkan på reklampost har jag överhuvudtaget inte kunnat notera vare sig för egen del eller fått till mig från kollegorna som kör Chrome. Hos oss var Eldräven länge den browser som var i majoritet hos dom som körde något annat än systemets default (IE/Safari), men sedan ett bra tag tillbaka har Chrome tagit den platsen.

Link to comment
Share on other sites

Det är ett antal år sen jag skickade av en iMac och sen dess har jag inte härjat i OSX överhuvudtaget så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med den informationen. Arbetsdatorn har i alla år varit någon version av Windows och hemma är det Linux som gäller (stabilt så man blir gråtfärdig ;)) även om det finns inslag av herr Jobs visioner i form av både padda och ATV eftersom XBMC har distributioner till dom plattformarna.

Link to comment
Share on other sites

:-), måste säga att det är med ett visst nöje jag läser dina inlägg (och det menar jag verkligen!) när det gäller Apples förträfflighet, men när det gäller vem som kopierat vem så vill jag nog hävda att det var ett genidrag av Apple att dra sig åt Linux hållet vad det gäller operativtet. GUI-mässigt tycker jag att de dominerande operativen har plockat rätt mycket av varandra och ändå lyckats behålla en viss särprägel. Valet är i mitt tycke dock mycket en smaksak i dagsläget, under förutsättning att man inte ska köra tjänster (databas, web, övervakning o l) för då är valt för mig en självklarhet :-)

Chrome är en absolut rekomendation, så ge den en chans

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ska byta mobil till veckan. Och det blir nog en Samsung Galaxy Gio.

Den räcker för mej, och jag tänker inte betala dubbla priset för en

Galaxy S2.

Och nån i-fåne kommer ALDRIG i mina fickor! Betala 2-3 tusen mer

för en telefon som är sämre än allt annat. Aldrig!

(Nu kommer det nog många sura komentarer från äppelälskare)

Mvh.

P-O

Så rätt sagt, så det finns inge mera att säga!

Men dom har lyckats till 100% att lura på skit till en del, o betala dyrt för skiten oxå! hihi en del kan man lura med va skit som helst.

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet hur man tar bort facebook från en android?

Plågas av ständiga uppdateringar av olika appar och skulle en gång för alla vilja bli av med facebook på mobilen, alltså ta bort appen fullständigt!

Har annat och göra på mobilen än att leka på facebook..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...