Jump to content

Vatten i kupén på förarsidan.....


PAL

Recommended Posts

......och jag är t o m mer förvirrad än vanligt.

Ok, med Berit undanstuvad i garaget så börjar det bli dags att kika på inkontinensproblemen som uppstått mär hon stått ute och himlen öppnat sig. Forumet är, som vanligt, en outsinlig kunskaps- och inspirationskälla även om det efter att ha grävt runt ett tag här började se ut som en transpirationskälla eftersom varje post pekar på ventilationstornen och ett något större ingrepp för att få det fixat.

Plockade bort ventilationsgallret för att se efter vad man kunde se den vägen och på passagerarsidan syns mycket riktigt en metallring/torn men på förarsidan ser jag inte samma torn och ej heller något som tyder på att det suttit något där. Detta kan i o f s bero på ett gravt synfel, men det verkar vara skillnad melloan 68 och 69?

Någon som ha någon bra site med lite fotodokumentation hur det här ser ut?

Link to comment
Share on other sites

Min 69a läcker också in på golvet på förarsidan, men bara när jag kör i regn, inte stillastående.

Fick ett tips att det skall sitta en gummipackning bakom panelen nere vid luftintaget som kan vara kass alt.fattas.

Har inte hunnit plocka ner och kolla annu.

//Anders

Link to comment
Share on other sites

Ok. Min är nerplockad men jag har inte något minne av någon packning. Får gå ut i garaget och kolla. Plockade bort några års skräp i botten på skärmen och hoppades att det skulle hjälpa, men det var en nitlott :-(

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...