October 23, 201113 yr comment_108907 Tjenare Jag har en 302 ifrån 1972 som som jag är sugen på att kompressor mata lite granna! tänkte höra lite med folket här på forumet om lite tips å rekommendationer, intresset ligger i att köpa från andra sidan pölen , så gärna lite länkar samt även om ni vet om lite litteratur som man kan köpa för att läsa på så man vet lite vad man gör! för tillfället så ligger effekten på standard nivå men önskar att få upp att till en 400 eller mer om det går för en rimlig peng . men som sakt är tacksam för alla tips å rekommendationer !! Tackar på förhand Med vänliga hälsningar Simon Björk
October 23, 201113 yr comment_108911 Tjena.Var också inne på kompressor ett tag. Kolla om tråden jag startade kan hjälpa dig ngt.http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/15324-Kompressormata-351-cleveland?highlight=kompressormvh Peter
October 24, 201113 yr comment_108943 Kompressor är kul - så är det bara.... Om vi kör med öppna kort så långt som möjligt - Du skriver rimlig peng där nånstans.... Vad är taket? Eller tanken med taket för nån verklighet blir det sällan... det brukar spricka halvvägs nånstans... skämt o sido... Vi är säkert ett antal här på forumet som kan bistå med en del erfarenhet vad gäller tryckt Ford Smallblock och vi har nog alla olika idéer... Mvh,
October 26, 201113 yr Author comment_109017 tja tanken är väll att det inte ska överstiga en 50 papp iallafall men vem vet var det stannar hehe man har ju mailat lite med dem andrasidan pölen men tycker dem är svåra att få ur ngn information! verkar mer intresserad av att sälja än service !! låter kanon du jag är tacksam för all hjälp man kan få i detta avlånga böjda land !! tackar
October 26, 201113 yr comment_109023 Dom har liten annan mentalitet, först får du handla sen kommer servicen.
October 26, 201113 yr comment_109027 Två exempel på byggen som ligger runt 400hk utan kompressor... http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=24714&album=23267http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=24714&album=23269Bägge dessa hämtades på lokal USskrot för vettig peng... 351an fick en helrenovering av bottendelen - borr och stresshoning samt deckning och slip av vevaxel. Allt nytt form av slitdelar på båda motorerna... Edelbrock TopEnd-kitt på båda men en lagom vass CompCam rullkam i femnollan... Vilken typ av kompressor är det du tänkt dig?
October 30, 201113 yr Author comment_109136 Två exempel på byggen som ligger runt 400hk utan kompressor... http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=24714&album=23267http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=24714&album=23269Bägge dessa hämtades på lokal USskrot för vettig peng... 351an fick en helrenovering av bottendelen - borr och stresshoning samt deckning och slip av vevaxel. Allt nytt form av slitdelar på båda motorerna... Edelbrock TopEnd-kitt på båda men en lagom vass CompCam rullkam i femnollan... Vilken typ av kompressor är det du tänkt dig?JA det var min tanke med att inte ha ngt kompressor först men så började man tänka efter att den blir kanske jobbigt att köra maskineriet och måste hålla varv när man är på krusningen! så just nu håller jag på och kollar om det är mycket dyrare att bygga med kompressor än bygga sugmotor!! Min tanke har varit att använda http://www.summitracing.com/parts/WND-77-174FSB-1/ men även en så kallad Hampton har jag också tittat på men dem är lite dyrare!!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.