Micke Wendel October 24, 2011 Report October 24, 2011 Startar en tråd om film. Vill gärna höra vad ni gillar och vad ni tycker är en bra rulle nu när mörkret närmar sig. Tycker det är dåligt med bra filmer för tillfället, så ett tips är bra. Skriv gärna ner din din topplista också, som referens. Alla kan vi ju inte gilla samma typ av film...Mina tips,* Law Abiding Citizen (G. Butler, J. Foxx)* Slumdog Millionaire* Edge of Darkness (M. Gibson) * Walking Dead (serie)* Harper's Island (serie)* Dexter (serie)Topplistan,1. Pulp Fiction2. Serenity3. Kellys hjältar4. Terminator 25. Good morning vietnam6. Natural Born Killers7. När lammen tystnar8. Aliens9. The Dirty Dozen10. Bluesbrothers/Micke Citera
BUSET October 24, 2011 Report October 24, 2011 the walking dead e för jävla bra alltså...såg just avsnitt 1 från s.2 Citera
Klingan75 October 24, 2011 Report October 24, 2011 Tycker att pampiga äventyrsfilmer passar:Indiana JonesSagan om ringenStjärnornas krigMen även Pulp Fiction och Fight Club ligger högt på topplistan.Inte att förglömma... Meka Själv 'Hur man renoverar och trimmar en V8' Citera
Gtttggg October 24, 2011 Report October 24, 2011 Jag gillar både gamla och nyare filmer som:Dirty Mary crazy LarryCalifornia KidVanishing pointUnstoppableLakeview terranceInside ManDirty HarryGrand Torino inkl bonusmaterialetMachete (inget för den känslige)DesperadoInglorious bastardsDeath ProofSummer on wheels av Tommy Ledberg (årets film ska komma snart) Det är några av mina urval... Citera
bjope45 October 24, 2011 Report October 24, 2011 Gone in 60 secondsBullitt(kan ses flera gånger) Citera
mats g johansson October 24, 2011 Report October 24, 2011 Filmen som fick mig bilintresserad för väldigt många år sedan: Sista natten med gängetDrömmer fortfarande om en Ford 32:a eller en svart 2 dörrars Cheva 55:a (Ooops,det kanske man inte skall avslöja här Citera
Gtttggg October 24, 2011 Report October 24, 2011 Bullit och Sista natten med gänget är odödliga klassiker. Är det den gamla eller nyare Gone in 60 seconds, Bjope45? Citera
lope October 24, 2011 Report October 24, 2011 Filmen som fick mig bilintresserad för väldigt många år sedan: Sista natten med gängetDrömmer fortfarande om en Ford 32:a eller en svart 2 dörrars Cheva 55:a (Ooops,det kanske man inte skall avslöja här Samma här, sista natten med gänget såg jag på bio typ 4 - 5 gånger på en vecka när den hade premiär.....Min personliga topp lista är: 1. Sällskapsresan 1 (Alla svenskar som varit på charter-semester känner igen sig) 2. Sista natten med gänget (Bilarna, musiken, bilarna, tidsepoken och nämnde jag bilarna ?) 3. Star Wars (Cowboy film fast i rymden, de goda mot de onda, de ultimata matiné filmerna) 4. Blues Brothers (Vilken musik.. vilka coola killar...jag hatar musikal filmer, men detta är bäst) 5. Bullit (världens bästa bil jakt scen. punkt,) 6. Kellys hjältar (Krigsfilm med humor och mängder av bra skådespelare) 7. Gudfadern (Den bästa gangster berättelsen ) 8. Scarface eller Pulp Fiction (Svårt att välja !) 9. Allt med Monty Python (Blir inte galnare än så här....) 10. Casablanca (Humphery Bogart & Ingrid Bergman, det var skådespelare det...) eller Rio Bravo eller Rio Grande (John Wayne är bara så cool) (dessa sista filmer är inspelade på 40 och 50 talet, ni förstår ungdomar, det var innan man hade datoranimering och dylikt utan man fick lita på bra skådespelarinsatser.) eller Forrest Gump, Oh vilket Party, Saving private Ryan, Den längsta dagen, Slaget om Storbritannien, Das Boot, Repmånad, Alla Rosa Pantern filmerna, När lammen tystnar, Hajen, m.m. ..... nej nu måste jag sluta, det finns ju alldeles för många bra filmer för att få med på en så här kort lista...... Mvh Lope Citera
bjope45 October 24, 2011 Report October 24, 2011 @Robban1:Eftersom jag kör en -68 och min svåger har en Eleanor-replika, får det nog bli den nyare versionen.Den första filmen är inte alls dum, den heller!Sen vore det ju en dröm att få se någon av filmerna på "drive-in", en ljummen sommarkväll!!/BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Daniel Linde October 24, 2011 Report October 24, 2011 En film jag tycker ni skall springa iväg och kika på på bio nu är denna.Såg den i lördags. Mycket bra, men rätt lugn. Kanske kan ses som seg av vissa.Jag ger den 4/5 CMCare. Citera
Micke Wendel October 25, 2011 Author Report October 25, 2011 Jag gillar både gamla och nyare filmer som:Dirty Mary crazy LarryCalifornia KidVanishing pointUnstoppableDet är några av mina urval...Perfekt - där var några som jag inte sett... o Bullitt var 20 år sen sist så det är väl tajm... Citera
Micke Wendel October 25, 2011 Author Report October 25, 2011 9. Allt med Monty Python (Blir inte galnare än så här....)Mvh Lope klassiker... Citera
Gtttggg October 25, 2011 Report October 25, 2011 @Robban1:Eftersom jag kör en -68 och min svåger har en Eleanor-replika, får det nog bli den nyare versionen.Den första filmen är inte alls dum, den heller!Sen vore det ju en dröm att få se någon av filmerna på "drive-in", en ljummen sommarkväll!!/BjörnSent from my iPhone using TapatalkOk, jag gillar nyare versionen med mer färgstarka karaktärer. Den gamla är lite *tam* på nåt sätt.Du kan fråga RP i Rättvik om de kan sända den på drive in nästa sommar. Citera
Gtttggg October 25, 2011 Report October 25, 2011 Perfekt - där var några som jag inte sett... o Bullitt var 20 år sen sist så det är väl tajm... Dirty Mary Crazy Larry och California kid är svåra att få tag på i Sverige som är på DVD. Övriga två finns att köpa. Shutter Island är också bra film. Citera
BUSET October 26, 2011 Report October 26, 2011 gone in 60...orginalet är tamejfan GRYM!sen är ju vanishing point med vita challengern en film man kan se om o om gen Citera
Recommended Posts