Evert Posted October 26, 2011 Report Share Posted October 26, 2011 Hej!Har en Mustang Gt V8 årsmodel 98. Har lite läckage vid oljetrågspackningen. Vid byte av denna måste man lyfta ur hela motorn eller finns det någon enklare genväg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted October 26, 2011 Report Share Posted October 26, 2011 Japp motorn måste lyftas en aning men inte helt.Ett annat tips innan du ger dig på detta är att köpa en flaska Omega 917 på Mekonomenhttp://www.smorjteknik.se/ovrigt.htmlFår din gamla packning att svälla en aning och kanske täta igen.Har funkat för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evert Posted October 26, 2011 Author Report Share Posted October 26, 2011 Tack för snabbt svar Per! Jag ska test medlet först.MVHLars Johansson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted October 26, 2011 Report Share Posted October 26, 2011 Tack för snabbt svar Per! Jag ska test medlet först.MVHLars JohanssonTänk på att det inte ger resultat omedelbart utan du behöver köra bilen återkommande.Faktiskt oljeläckage beror ofta på att vi använder våra bilar för lite...En bil som används kontinuerligt håller sig tät betydligt bättre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts