Jump to content

69 HT Rullande förbättringsarbete.


PeterF

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Snygg installation, kul att du postar så mycket bilder!

Tack tack! Tycker det är kul med bilder och förhoppningsvis kan man kanske hjälpa nån annan som börjat skruva.

Sen håller ju era kommentarer en igång också :-)

Link to comment
Share on other sites

Skaffade en Tilton bromsreduceringsventil som ska pillas dit i helgen.

Fick även hem bakrutan som tonats av Solfilmsmontage i jönköping.

Sedan hälsade jag på hos en kompis och tittade lite på hans nyförvärv. Tokgrym Audi årsm 2011 limited edition V10 med kolfiber baklucka och vinge samt gatulegalt 4punkts bälte och halvbur.... Kan tillägga att jag och han inte spelar i samma ekonomiska division men han är en go o trevlig prick iaf. =)

post-6314-144839176046_thumb.jpg

post-6314-144839176032_thumb.jpg

post-6314-144839176037_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Längesen det blev nån uppdatering ser jag =)

iaf, det diskuteras ofta avgassystem på forumet, vilken förbindelse man ska ha mm.mm. Här kommer en lite film på min musse med raka rör och H-förbindelse och den lilla dämpning som finns sitter i slutrören... Typ mini ljuddämpare. och lite nytta gör dom faktiskt, det högsta hårda ljudet dämpas av.

www.youtube.com/watch?v=t_mD9jNsw7o

mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Jag ger dig Juni ut!!

Sen har du tröttnat och fått tinnitus av både avgasljudet och den irriterande bensinpumpen. ;)

Haha. Den va värre när jag köpte den... fast jag måste nog säga att det låter värre på filmen än vad det egentligen är. Fast den där jävla pumpen alltså... vilket liv den för :D

Tinnitus o dålig hörsel har jag haft i flera år. Trodde jag alla hade som höll på med bilar :think:

.

Link to comment
Share on other sites

Ska flytta pumpen och sätta den i vettiga gummibussningar under bilen istället. Borde bli ngt bättre då.

Letar efter en liten fläkt till det frontmonterade oljekylet till växellådan. Nån som vet var man kan finna det?

Link to comment
Share on other sites

Ska flytta pumpen och sätta den i vettiga gummibussningar under bilen istället. Borde bli ngt bättre då.

Letar efter en liten fläkt till det frontmonterade oljekylet till växellådan. Nån som vet var man kan finna det?

Har en edelbrock bränsle pump som hänger i en alu profil vid tanken hörs endast vid start. ska strax montera en kyl till bränslet också

Link to comment
Share on other sites

Har en edelbrock bränsle pump som hänger i en alu profil vid tanken hörs endast vid start. ska strax montera en kyl till bränslet också

Ska mixtra lite och se. kyl till bränslet? Berätta mer. :-)

Link to comment
Share on other sites

Ska mixtra lite och se. kyl till bränslet? Berätta mer. :-)

Efter crusing i Västerås på Power meet, Så kokade nästan bensinen. Och kallt bränsle och kall luft det kan bli grejer det ;););););) för eller senare......

Link to comment
Share on other sites

Efter crusing i Västerås på Power meet, Så kokade nästan bensinen. Och kallt bränsle och kall luft det kan bli grejer det ;););););) för eller senare......

aha... Tjusigt. Borde det inte gå att svarva ett kyl element i tex alu? Som man sedan sätter på bränsleröret? Menar du att det kokar i fuggen då?

Link to comment
Share on other sites

aha... Tjusigt. Borde det inte gå att svarva ett kyl element i tex alu? Som man sedan sätter på bränsleröret? Menar du att det kokar i fuggen då?

Köpte ett i hel alu med kyl flänsar på. Äger ingen svarv;)

Link to comment
Share on other sites

Köpte ett i hel alu med kyl flänsar på. Äger ingen svarv;)

ok ... Finns det specifika kyl för soppa? Eller blir det nåt substitut?

Äger ingen svarv heller.... Men på jobbet går den varm :cool:

Link to comment
Share on other sites

Skaffade ett nytt oljekyl till lådan i hopp om att den att klara sig genom sommaren iaf. :rolleyes:

Blev rekomenderad ett Mocal kyl, och ett sånt blev det.

[ATTACH=CONFIG]20226[/ATTACH]

Snyggt! Men en liten fundering här bara sitter den inte upp&ner?

Link to comment
Share on other sites

Snyggt! Men en liten fundering här bara sitter den inte upp&ner?

Naee.... hur menar du?

Man kan sätta det på sidan, el typ på högkant också. =) Kylet är likadant på båda håll förutom anslutningarna då förstås.

Link to comment
Share on other sites

Naee.... hur menar du?

Man kan sätta det på sidan, el typ på högkant också. =) Kylet är likadant på båda håll förutom anslutningarna då förstås.

Läste nånstans om det där men hittar det inte just nu! Fanns en bra förklaring där. Montera även tempgivare så du ser vilken temp oljan får. Det är viktigt med "rätt" temp även på den

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...